ادبیات

وانداویژن؛ 8 چیز که درباره اولین سریال مارول در دیزنی پلاس نمی دانستید

اولین تجربه مارول در فضای تلویزیون، موفقیت چشم گیری برای استودیوی مارول و دیزنی پلاس به همراه داشت. موفقیت وانداویژن و دیگر سریال های دنیای سینمایی مارول که در پی وانداویژن پخش شدند، فرصت های زیادی را برای این پلتفرم فراهم کرد و تلویزیون مارول هم به...

23 اردیبهشت 1401

سرای کلبعلی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری زنجان است

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سرای کلبعلی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری زنجان است.

7 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره آرامگاه سعدی

سعدی شاعر نامدار ایرانی قرن 6 هجری قمری است که تاثیر فراوانی در توسعه ادبیات فارسی در دنیا داشته. امروزه آرامگاه این شاعر که به سعدیه معروف است میزبان خیل بزرگ هنر دوستان و علاقه مندان به او است. با آرامگاه سعدی بیشتر آشنا شوید.

18 فروردین 1401

350 مدرسه فنی و حرفه ای آماده اجرای طرح بوم مدرسه

تهران (پانا) - نشست برنامه ویژه مدرسه (بوم) با حضور رئیس سازمان پژوهش، مدیر اجرایی طرح بوم، معاون برنامه ریزی درسی و فراوری بسته های تربیت و یادگیری و تنی چند از دست اندرکاران این طرح برگزار گردید.

6 بهمن 1400

سلفی سحر دولتشاهی با تیپی متفاوت

خبرنگاران : سحر دولتشاهی این عکس را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

24 مهر 1400

کاداکس زیباترین روستای جهان به انتخاب سالوادور دالی

از روستای کاداکس (Cadaqués) در منطقه خیرونای اسپانیا به اسم یکی از زیباترین منطقه ها توریستی در سرتاسر جهان یاد می گردد. خانه های این روستا همگی به رنگ سفید هستند و بر روی تراس های همه خانه ها، گلدان های رنگارنگ و زیبای زیادی قرار داده شده اند. پس بی علت هم...

3 شهریور 1400

پرچم های کهنه صلح آماده نمایش شد

فیلم کوتاه پرچم های کهنه صلح به کارگردانی مجتبی سعادت آماده نمایش شد.

30 مرداد 1400

فرشته طائرپور به خاک سپرده شد

پیکر فرشته طائرپور سینماگر پیشکسوت امروز در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد. همجنین وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیامی برای درگذشت این تهیه کننده پیشکسوت فرستاد

30 مرداد 1400

شبی که دلباخته دماوند شدم

بام ایران با هیبتی بزرگ و مخروطی شکل، نشسته بر تخت البرز، با دامنه هایی برف گرفته و سنگ های سپید گوگردی پیرامون قله و تنوره های بیرون آمده از اعماق زمین که هنوز به یادگار از آخرین آتشفشانی اش در بیش از هزاران سال پیش، گاز گوگرد از آن متصاعد می گردد.

25 تیر 1400

غزل شماره 294 حافظ: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع

غزل شماره 294 حافظ حاصل کار شعر و شاعری او در عنفوان جوانی و در زمان شاه شیخ ابواسحاق بوده که به استقبال از غزل سلمان ساوجی سروده شده است. حافظ در این غزل خود را به شمعی تشبیه می کند که آنچنان به عشق محبوب خود وفادار است که در میان خوبان به سوختن...

16 اسفند 1399

شعر یعنی دیگرگونه دیدن و شنیدن با بیانی متفاوت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، سومین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه های ناگهان حوزه آبادان و خرمشهر، در صفحه مجازی این انجمن و با حضور، سیده محدثه حسینی شاعر و کارشناسان و مربیان آفرینش های ادبی کانون خوزستان و جمعی از شاعران نوجوان مراکز کانون...

14 اسفند 1399

پاسخ محسن رضایی به شعرخوانی اردوغان

تهران (پانا) - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان تحریک آمیز اردوغان در مراسم رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو، واکنش نشان داد و تاکید کرد آذربایجان در قلب ملت ایران قرار داد.

8 بهمن 1399

فال روزانه شنبه 4 آذر 1396

فال روزانه شنبه 4 آذر 1396، فال امروز، فال روز تولد، فال متولدین مهر، فال متولدین آبان، فال متولدین آذر، فال متولدین دی، فال متولدین بهمن

2 بهمن 1399

حاشیه نشینی؛ پنج اولویت اصلی آسیب های اجتماعی

اواخر آبان ماه بود که خبر اقدام خودسوزی یک زن ساکن بندرعباس رسانه ای شد. زنی که پس از تخریب خانه اش توسط ماموران شهرداری این شهر دست به آخرین واکنشی زد که در توانش بود. پس از تخریب و خودسوزی و نشر گسترده خبر گروهی به دلجویی از او و خانواده اش رفتند.

13 دی 1399

پرونده ای درباره محمدرضا باطنی در جدیدترین شماره نوپا

به گزارش خبرنگاران ، مجله ادبی نوپا مجله ای ا ست که به طور اختصاصی و با رویکرد نقادانه به شعر و داستان می پردازد و این هر دو ویژگی، یعنی مواجهه تخصصی و نقادانه، ارزش ویژه ای بدان می بخشد.

7 آبان 1399

کرونا پژوهشگر تاریخ دشتستان را هم از ما گرفت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، محمدجواد فخرایی در سال 1329در برازجان به جهان آمد. وی تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان های آفتاب و دانش پشت سر گذاشت و در سال 1349 پیروز به اخذ دیپلم از دبیرستان فرخی برازجان شد.

25 مهر 1399

معرفی یافته های جدید در تخت جمشید به جهان

سیدمحمد بهشتی شیرازی، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اهمیت بهره برداری از یافته های اخیر در آبراهه های تخت جمشید، مطرح نمود: گردشگری به معنا بازدید از میراث جهانی تخت جمشید، تنها بخشی از ماموریت های اصلی میراث فرهنگی در این حوزه است.

17 مهر 1399

خبرنگاران راه اندازی 14 کارگاه مجازی در کانون پرورش فکری لرستان

خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان لرستان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا 14 کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان فعال شده است.

2 تیر 1399

امکان واگذاری پروژه شهر سلامت شیراز به یک سرمایه گذار بخش خصوصی

به گزارش خبرنگاران، محمد علی افشانی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری فارس گفت: طرح جامع گردشگری که برای استان در نظر گرفته شده محدود است و باید طرحی تهیه گردد که در حد و اندازه فارس و گردشگری این استان باشد.

26 فروردین 1399

19 موزه جدید در آذربایجان شرقی راه اندازی می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از افزایش تعداد 19 موزه به موزه های استان طی هفته میراث فرهنگی سال آینده اطلاع داد.

24 فروردین 1399
تعداد: (24)