کاداکس زیباترین روستای جهان به انتخاب سالوادور دالی

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، از روستای کاداکس (Cadaqués) در منطقه خیرونای اسپانیا به اسم یکی از زیباترین منطقه ها توریستی در سرتاسر جهان یاد می گردد. خانه های این روستا همگی به رنگ سفید هستند و بر روی تراس های همه خانه ها، گلدان های رنگارنگ و زیبای زیادی قرار داده شده اند. پس بی علت هم نیست که این روستا از نظر سالوادور دالی، نقاش سرشناس اسپانیایی، زیباترین روستای جهان نامیده شده است. در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

کاداکس زیباترین روستای جهان به انتخاب سالوادور دالی

کاداکس همواره هنرمندان و روشنفکران عظیم سرتاسر جهان را به خود جلب نموده و برای مدتی پذیرای آن ها بوده. عظیمانی مثل مارسل دوچامپ روستای کاداکس را به اسم اقامتگاه ییلاقی و تابستانی شان برمی گزیدند و درگذر زمان افراد سرشناسی مثل خوان میرو، ریچارد همیلتون، ماکس ارنست، رنه ماگریته، فدریکو پارسیا لورکا و پابلو پیکاسو به این روستای زیبا سفر نموده بودند.

پیکاسو کل تابستان سال 1910 را در این روستا سپری نموده بود و والت دیزنی، فدریکو گارسیا لورکا، رمان نویس و شاعر اسپانیایی، هم از دیگر میهمانان این روستای زیبا بود. سالوادور دالی در این روستا خانه ای برای خودش ساخت و والدین او هم خانه ای در نزدیکی ساحل این روستا خریداری کردند.

البته این طور به نظر می رسد که این سالوادور دالی بود که این روستای زیبا که در شرقی ترین بخش شبه جزیره ایبریا قرار گرفته است، را به شهرتی جهانی رساند. او در طول سال های 1930 تا سال 1982 (سال درگذشت همسرش)، سفرهای فراوانی به کاداکس داشت ولی بعد از درگذشت همسرش، هرگز گام به این روستا زیبا نگذاشت.

این روستای کوچک درایالت کاتالونیاست و درشرقی ترین نقطه اسپانیا قرار گرفته است. با دو ساعت و ربع رانندگی از بارسلونا می توانید به کاداکس برسید. این روستای کوچک نه تنها گردشگر های زیادی را جلب می نماید، بلکه افراد زیادی هستند که اینجا را به اسم شهر دومشان برای سپری کردن تعطیلات تابستانی برمی گزینند. در سال 2002، جمعیت رسمی کاداکس 2612 نفر اعلام شده بود ولی در فصل تابستان جمعیت این روستا حدودا 10 برابر می گردد.

این روستا در تاریخ هنر هم صندلی خاصی دارد. هنرمندان زیادی از جمله الیسئو میفرن تصاویری از این روستا را نقاشی نموده اند و داستان های زیادی هم در این روستا نوشته شده است. میفرن اولین هنرمند مدرنی است که دراین روستا زندگی می نموده و بسیاری از آثارش را در این روستا طراحی نموده و یا بعضی از آثارش در خیابان های این روستا مورد استفاده قرار داده. روزهای دوشنبه در این روستا، بازاری خیابانی برپاست و دراین بازار محصولات متنوعی ارائه می گردد.

این روستا فاصله کمی تا کشور فرانسه دارد و در منطقه ای کوهستانی و درعین حال در مجاورت دریا قرار گرفته است. از جمله جاذبه های گردشگری این کاداکس می توان به خانه موزه سالوادور دالی، کلیسای سنت ماری (قرن 17 میلادی) و پارک ملی آن اشاره نمود.

برای خرید بلیط آنلاین هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "کاداکس زیباترین روستای جهان به انتخاب سالوادور دالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاداکس زیباترین روستای جهان به انتخاب سالوادور دالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید