معماری و عمران

گنجینه های اسرارآمیز وارنا گلد (بخش اول)

چه چیزی وارنا را در میان باستان شناسان به سرانجام دنیا معروف کرد؟ثروت پیدا شده در قبرهای ما قبل تاریخ بلغارستان اولین نشانه فاصله طبقاتی اجتماعی آنهاست، ولی هیچ کس نمی داند که چه عاملی باعث سقوطشان شده است.

25 اردیبهشت 1401

محبوب ترین غارهای زیرزمینی جهان

در عهد عتیق، از غار ها به عنوان محل عبادت، آرامگاه یا پناهگاه استفاده می شده است. در این مطلب با معروف ترین غارهای زیرزمینی آشنا خواهید شد.

12 اردیبهشت 1401

سرای کلبعلی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری زنجان است

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سرای کلبعلی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری زنجان است.

7 اردیبهشت 1401

نسخه نسل نو سایبرپانک 2077 منتشر شد؛ جزئیات کامل پیشرفت ها و تغییرات

بالاخره پس از مدت ها انتظار، استودیوی سی دی پراجکت رد به روزرسانی تازه بازی سایبرپانک 2077 یعنی نسخه 1.5 را روی کنسول های نسل هشتم و نهمی ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه های شخصی عرضه کرد. این به روزرسانی بهبودهای زیادی را در بخش های مختلف بازی از گرافیک تا...

30 فروردین 1401

معرفی فرودگاه بین المللی لارناکا

آشنایی با فرودگاه بین المللی لارناکا | Larnaca International Airportامروز می خواهیم تا درباره یکی از فرودگاه های مهم و اصلی جزیره قبرس با شما صحبت کنیم، فرودگاه بین المللی لارناکا (Larnaca International Airport). این فرودگاه بین المللی در جنوب غربی شهر لارناکا قرار گرفته است. در...

20 فروردین 1401

تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه

محمد مهدی شرافت در نشست بررسی مسایل و مسائل شهرستان ابرکوه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های گردشگری این شهرستان، بیان کرد:

19 فروردین 1401

همه چیز درباره آرامگاه سعدی

سعدی شاعر نامدار ایرانی قرن 6 هجری قمری است که تاثیر فراوانی در توسعه ادبیات فارسی در دنیا داشته. امروزه آرامگاه این شاعر که به سعدیه معروف است میزبان خیل بزرگ هنر دوستان و علاقه مندان به او است. با آرامگاه سعدی بیشتر آشنا شوید.

18 فروردین 1401

چرا نروژ در کنار پرازدحام ترین فرودگاهش یک شهر نو می سازد؟!

ساخت یک شهر نو در کنار فرودگاهبه نظرتان منطقی تر است که اول یک شهر وجود داشته باشد و بعد فرودگاه کنار آن ساخته شود یا آنکه در کنار یک فرودگاه شهری نو ساخته شود؟ این هم یکی از آن پرسش های مرغ و تخم مرغ است که ممکن است در نظر اول عجیب به نظر بیاید. اما گاهی...

7 اسفند 1400

بازدید وزیر کشور از منطقه ها زلزله زده در کوهرنگ

خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری وزیر کشور برای آنالیز شرایط زلزله زدگان در شهرستان کوهرنگ به این منطقه سفر کرد و در جریان شرایط زلزله زدگان نهاده شد.

19 دی 1400

تور اتوبوس مادرید

تور اتوبوس مادریدتور اتوبوس مادرید یکی از مهیج ترین خدمات مسافربری مادرید است که گردشگر های زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود با آن به گشت و گذار می پردازند. این تور باعث شده شما بارها بخواهید به اسپانیا سفر کنید و هفته ها در مرکز آن خوش بگذرانید.

18 دی 1400

کاهش 70 درصدی محصولات کشاورزی در پس خشکسالی، اعتبار لازم برای جبران خسارت ها تخصیص یابد

آوایی گفت: خشکسالی سال جاری سبب کاهش 70 درصدی محصولات کشاورزی خوزستان شد و اعتبار لازم برای جبران خسارت کشاورزان باید تامین گردد.

6 مهر 1400

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه 27 دی ماه 99

بورس در بین دو تعطیلی قرمزپوش است. شاخص کل صبح امروز شنبه 27 دی ماه در ادامه فرایند هفته گذشته، این بار با ریزش 27 هزار واحدی در 30 دقیقه ابتدای بازار امروز روبرو شد. شاخص کل تا این لحظه 2.19 درصد کاهش داشته و به مرز یک میلیون و 200 هزار واحد رسیده است که کمترین...

6 شهریور 1400

گام بلند 5 شرکت دانش بنیان برای توسعه فناوری واقعیت مجازی درکشور

فناوری واقعیت مجازی کاربردهای فراوانی دارد. از این مفهوم در حوزه های علمی، فرهنگی، آموزشی، تجارت پزشکی و سلامت استفاده می نمایند.

29 تیر 1400

غار مزداوند خراسان رضوی بیشتر از غار علیصدر ظرفیت توسعه دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بهره گیری از جاذبه کم نظیر غار مزداوند در شمال استان برای توسعه اشتغال و اقتصاد مورد غفلت واقع شده است در حالی که ظرفیت بیشتری نسبت به غار علیصدر در همدان برای جذب جهانگرد و توسعه اطراف آن دارد.

20 تیر 1400

یخ برای کوفتگی عضلات مفید است؟ تقریباً نه!

بسیاری از ما بعد از یک تمرین شدید یا آسیب ورزشی، برای کاهش درد و تورم عضلات از کیسه های یخ استفاده می کنیم. اما یک مطالعه نشان می دهد که استفاده از کیسه یخ ممکن است باعث کاهش فرایند بهبود درد یا کوفتگی عضلانی گردد.

22 خرداد 1400

خبرنگاران بزرگترین قالب شمش فولاد در مجتمع صنعتی اسفراین فراوری شد

بجنورد- خبرنگاران- سرپرست مدیریت تحقیق و توسعه مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: برای نخستین بار در کشور متخصصان این مجتمع صنعتی بزرگترین قالب شمش ریزی فولاد(کوکیل) را از نوع چدن خاکستری با وزنی در حدود 80 تن را فراوری کردند.

28 اردیبهشت 1400

پارک هایلند باکو؛ جاذبه تاریخی و مرتفع آذربایجان، عکس

در واقع هایلند (Highland) به معنای مرتفع بوده و به خاطر اینکه در یک نقطه مرتفع واقع شده، چنین نامی به این پارک داده شده است. هنگام قدم زدن در پارک زیبای هایلند شاهد چشم انداز زیبای شهر و ساختمان های مدرن و همچنین دریای زیبا و آبی رنگ خزر خواهید بود. برای آشنایی...

23 اردیبهشت 1400

کاروانسرای فخر داوود در نیشابور، عکس

کاروانسرای فخر داوود در محل یکی از توقفگاه های کاروانیان در راه قدیم مشهد به نیشابور بنا شده و در 55 کیلومتری مشهد قرار گرفته است بنای مزبور با وسعت 853 متر مربع و 700سال قدمت از نوع کاروانسراهای کوهستانی است که دارای محل تیر اندازی در بخش فوقانی شاه نشین...

9 فروردین 1400

10 دانستنی درباره خرید میلگرد آجدار و تحویل بار آن

در طول انتخاب نوع میلگرد تا تحویل بارتان اشتباه نکنید!در دنیای امروز هر چیزی که به صنعت ساخت وساز مربوط گردد می تواند یک موضوع چالش برانگیز باشد. معمولاً برای ساخت ساختمان از بتن استفاده می گردد؛ زیرا ماده ای ارزان، در دسترس و مقاوم است. اگرچه بتن ماده...

8 فروردین 1400

خبرنگاران گزینه بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل از سد سنا گذشت

نیویورک- خبرنگاران- مجلس سنای آمریکا به لیندا توماس گرینفیلد گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا برای نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد، رای اعتماد داد.

4 فروردین 1400
تعداد: (35)