تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، محمد مهدی شرافت در نشست بررسی مسایل و مسائل شهرستان ابرکوه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های گردشگری این شهرستان، بیان کرد:

تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه

استان یزد دارای بافت های تاریخی ویژه و منحصر به فردی است که یکی از این بافت ها که دارای قابلیت های بالایی است، بافت تاریخی شهر ابرکوه است.

وی افزود:

طبق رایزنی های اجرا شده با سازمان مرکزی تهران، مقدمات ثبت بافت ابرکوه فراهم شده که امید است با تلاش پایگاه پژوهشی شهرستان و همراهی و همکاری ارگان های مربوطه، این بافت ارزشمند به ثبت برسد تا بتوان از این طریق با نظارت بیشتر بر آن و بازسازی بناها، از تخریب جلوگیری کرد.

شرافت اعلام کرد:

از دیگر اقدامات اجرا شده، تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه در فهرست آثار ملی کشور است که به احتمال زیاد، پرونده آن به عنوان یکی از درختان دیرزیست مهیا می شود و امید است بتوانیم آن را برای ثبت ارسال کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد:

از دیگر اقداماتی که در شهرستان باید انجام شود، ایجاد و تجهیز مراکز اقامتی و هتل هاست که در این راستا حمایت از سرمایه گذاران برای اجرای کارهای الگویی و همچنین رسیدن به نتیجه مطلوب امری ضروری است.

شرافت در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در صورت تخصیص اعتبار با دید ویژه ای به ابرکوه نگاه شود و با مشارکت شهرداری و شورای شهر، طرح های مشارکتی نیمه تمام به بهره برداری برسد.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو

به "تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید