یک چهارم وام کرونایی مصوب به شرکت های ریلی مسافری پرداخت شد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: از 940 میلیارد تومان وام مصوب کرونایی، تنها 230 میلیارد تومان به شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری پرداخت شده است.

یک چهارم وام کرونایی مصوب به شرکت های ریلی مسافری پرداخت شد

سبحان نظری، دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی اظهار کرد: با گذشت بیش از یک سال از تصویب تخصیص 940 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری تا به امروز مبلغ 230 میلیارد تومان معادل کمتر از یک چهارم از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: این در حالی است که شرکت های ریلی مسافری با افت شدید تقاضا به دلیل محدودیت های کرونایی حاکم بر کشور و محدودیت 50 درصدی فروش بلیت به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی روبه رو شده اند.

به گفته دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های ریلی مسافری به اسم شرکت های پیشرو و پیروز در میان تمامی شیوه های حمل و نقل در اجرای پروتکل های بهداشتی از روز اول ابلاغ این مصوبه، با رعایت ظرفیت حداکثر 50 درصدی قطارهای مسافری علاوه بر مهم دانستن مصوبه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، تحت فشار مالی بوده اند.

سنگ اندازی های بانک عامل در جهت اعطای تسهیلات کرونایی

نظری ادامه داد: با این وجود متأسفانه بانک عامل پرداخت تسهیلات مذکور، با گذشت بیش از یک سال، اکثریت شرکت های مسافری ریلی را در پیچ و خم بروکراسی اداری معطل و همچنان از پرداخت تسهیلات کرونایی محروم نگهداشته است.

وی اعلام نمود: با وجود رشد بی سابقه هزینه های شرکت های ریلی مسافری و عدم افزایش متناسب نرخ بلیت، این شرکت ها به ارائه خدمات خود ادامه می دهند در حالی که برای هزینه های جاری و بعضاً دستمزد پرسنل خود هم با مسائل عدیده دست به گریبان هستند.

فعال صنفی صنعت حمل و نقل ریلی به اضافه شدن هزینه های ضد عفونی و بهداشتی به هزینه های جاری شرکت های ریلی مسافری اشاره و اظهار کرد: این موضوع موجب بروز مسائل جدیدی برای این شرکت های خصوصی شده است؛ بنابراین از دولت درخواست داریم در راستای تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات کرونایی مصوب، با بانک عامل هماهنگی به عمل آورد تا با پرداخت آن از ورشکستگی و تعدیل های گسترده نیروی انسانی در این بخش جلوگیری شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "یک چهارم وام کرونایی مصوب به شرکت های ریلی مسافری پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک چهارم وام کرونایی مصوب به شرکت های ریلی مسافری پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید