گروه زندگی در انتظار شاگردان اسکوچیچ

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، تیم ملی فوتبال کشورمان حریفانش را در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر شناخت و تقریبا در گروه آسان تر نهاده شد.

گروه زندگی در انتظار شاگردان اسکوچیچ

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا ظهر امروز برگزار گردید و حریفان تیم ملی کشورمان در این مرحله معین شدند.

گروه بندی این رقابت ها به توضیح زیر است:

گروه A: ایران، کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه، لبنان

گروه B: ژاپن، استرالیا، عربستان، چین، عمان، ویتنام

ایران به اسم دومین تیم برتر قاره کهن، در سید یک مسابقات قرار داشت و در گروه نخست نهاده شد.

در سید دوم این گروه، تیم ملی کره جنوبی نهاده شد. با توجه به اینکه از مقدماتی جام جهانی 2006 به بعد همواره با کره جنوبی همگروه بوده ایم و در سال های اخیر پیروز شده ایم این تیم را در مسابقات حساس به خصوص با راهنمایی کارلوس کی روش شکست دهیم، جدال با کره حداقل از نظر روانی بیشتر به سود ایران بود تا جدال با استرالیا دیگر تیمی که در سید دوم قرار داشت.

ملی پوشان ما شناخت خوبی از کره جنوبی دارند و کره ای ها هم با توجه به شکست های اخیرشان مقابل ایران، احتمالا از جدال با یوز های ایرانی هراس خواهند داشت؛ اتفاقی که بعید بود استرالیایی ها هم داشته باشند.

در سید سوم تیم ملی کشورمان با امارات رو به رو شد. احتمالا برترین قرعه و معین نماینده ترین قرعه برای گروه ها، تیم سید سوم بود.

تیم ملی عربستان به مراتب از امارات قوی تر است و همین قرعه احتمالا معین نماینده گروه مرگ و زندگی هم برای رقبا بود.

عربستان به گروه دوم و به مصاف ژاپن و استرالیا رفت و امارات به گروه نخست و به استقبال ایران و کره جنوبی آمد.

قرعه در 2 سید قبلی به نفع تیم ملی ما بود، اما این اتفاق در سید چهارم رخ نداد و از بین عراق و چین، تیم ملی عراق در گروه ایران افتاد و چین به گروه دوم رفت.

قطعا تقابل با چین بیشتر به نفع ملی پوشان ایران بود تا جدال با عراق. عراق تیمی است که در سال های اخیر همواره مقابلش مشکل داشته ایم و در مرحله نخست همین مسابقات هم در گروه ما قرار داشت که البته توانستیم در بازی برگشت برخلاف بازی رفت این تیم را پس از سال ها شکست دهیم و به اسم صدرنشین راهی این مرحله شویم. احتمالا جدال با عراق سید چهارمی از جدال با امارات تیم سید سوم گروه ما سخت تر خواهد بود.

در سید پنجم می توانست جذابترین قرعه برای ایرانی ها یعنی تقابل با برانکو ایوانکوویچ و تیمش یعنی تیم ملی عمان رخ دهد، اما این اتفاق نیفتاد و تیم ملی سوریه در گروه ایران افتاد.

هر چند سوریه بیشتر از عمان می تواند برای ایران مشکل ایجاد کند و مقابل این تیم هم در سال های اخیر مشکل داشته ایم، اما شناخت کامل برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان از بازیکنان ایران، در صورت جدال با عمان می توانست برای ما دردسرساز گردد. به همین علت سخت می گردد یکی از بین عمان و سوریه را به اسم قرعه بهتر برای ایران انتخاب کرد.

در نهایت در سید ششم هم تیم ملی لبنان به گروه ایران آمد و ویتنام به گروه دوم رفت. هر چند ویتنام از لحاظ رنکینگ فیفا بالاتر از لبنان واقع شده است، اما سابقه نشان داده ملی پوشان ایران در برابر ویتنام کاری راحت تر داشتند تا مقابل لبنان.

لبنان هم یکی از تیم هایی است که می تواند بازی ملی پوشان ما را خراب کند و از لحاظ روانی آن ها را به هم بریزد.

اتفاقی که قطعا ویتنامی ها از انجام آن عاجز بودند. پس قرعه سید ششم هم چندان به نفع ایران نشد و جدال با لبنان ممکن است برای یوز های ایرانی دردسر ساز گردد.

در نهایت می توان نتیجه گرفت قرعه تیم ملی کشورمان آسان نیست، اما قطعا گروه مرگ، گروه دوم است و به نسبت گروه ژاپن، ایران در گروه آسان تری نهاده شده است.

دو تیم اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شوند. تیم های سوم در مسابقه پلی آف شرکت خواهند کرد و برنده آن ها راهی پلی آف بین المللی خواهد شد.

چهار تیم از کنفدراسیون های آسیا، اقیانوسیه، کانمبول و کونکاکاف حضور دارند که در نهایت دو تیم برنده به جمع 32 تیم برتر جام جهانی راه پیدا می نمایند.

برنامه مسابقات ایران به توضیح زیر است:

ایران ـ سوریه، 11 شهریور 1400 (2 سپتامبر 2021)

عراق ـ ایران، 16 شهریور 1400 (7 سپتامبر 2021)

امارات ـ ایران، 15 مهر 1400 (7 اکتبر 2021)

ایران ـ کره جنوبی، 20 مهر 1400 (12 اکتبر 2021)

لبنان ـ ایران، 20 آبان 1400 (11 نوامبر 2021)

سوریه ـ ایران، 25 آبان 1400 (16 نوامبر 2021)

ایران ـ عراق، 7 بهمن 1400 (27 ژانویه 2022)

ایران ـ امارات، 12 بهمن 1400 (اول فوریه 2022)

کره جنوبی ـ ایران، 4 فروردین 1401 (24 مارس 2022)

ایران ـ لبنان، 9 فروردین 1401 (29 مارس 2022)

منبع: وبلاگ آموزش شبکه

منبع: جام جم آنلاین

به "گروه زندگی در انتظار شاگردان اسکوچیچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه زندگی در انتظار شاگردان اسکوچیچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید