آسیا قبلا برای ایران کوچک بود، استقلال بهترین نماینده ما در آسیاست

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، عباس سرخاب مهاجم سابق تیم استقلال است که در سال های 1990 و 1991 همراه با استقلال در فینال جام باشگاه های آسیا شرکت کرد. وی در سال 1990 با این تیم قهرمان شد و عنوان بهترین بازیکن آسیا را به دست آورد.

آسیا قبلا برای ایران کوچک بود، استقلال بهترین نماینده ما در آسیاست

سرخاب در گفتگو با وبلاگ آموزش شبکه گفت: در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 فوتبال ایران دوران طلایی اش را سپری می کرد و در آن مقطع تیم های ایرانی افتخارات مهمی در آسیا به دست می آوردند. حتی تیم ملی ایران هم مقتدرانه قهرمان آسیا شد.

مهاجم پیشین تیم های ملی ایران و استقلال شرح داد: فوتبال ایران از قدرتهای برتر آسیا است اما در ایران این گنج گرانبها را به حال خود رها کرده اند در حالی که خیلی از کشورهای آسیایی با سرمایه گذاری خوب و مدیریت حرفه ای سطح فوتبالشان را آنقدر بالا آورده اند که با اختلاف از فوتبال ما پیش افتاده اند.

وی اضافه کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که امروز کشورهایی مثل کره جنوبی، ژاپن، قطر، عربستان و حتی امارات از ما پیشی گرفته اند و رقابت با آنها برای ما خیلی مقدور نیست. نه به لحاظ سخت افزاری، نه به لحاظ سرمایه گذاری و به لحاظ علم روز مدیریت قادر به رقابت نیستیم و تنها به لحاظ نیروی انسانی با آنها برابری می کنیم.

عباس سرخاب (سمت راست) با پیراهن استقلال در کنار صمد مرفاوی

سرخاب شرح داد: در بین 4 تیم ایرانی که در آسیا هستند به نظرم استقلال شرایط بهتری دارد و از شانس نسبی بهتری نسبت به دیگران بهره می برد. هرچند تیم های هم گروهی آبی پوشان سخت تر از دیگران هستند، با این حساب تصورم این است که شاگردان مجیدی از گروه خود صعود کرده در مراحل بعدی هم نتایج بهتری می گیرند.

مهاجم سابق استقلال در خصوص شانس تیم های ایرانی برای رسیدن به فینال گفت: امیدوارم صحبتهای من اشتباه باشد و خلاف آن ثابت شود، اما تصورم این است که هیچیک از تیم های ایرانی به فینال آسیا نخواهند رسید. الهلال عربستان و السد قطر شرایط خیلی بهتری از سایر تیم ها دارند و اگر اتفاق خاصی نیفتد، یکی از این دو تیم نماینده غرب آسیا در فینال خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آسیا قبلا برای ایران کوچک بود، استقلال بهترین نماینده ما در آسیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیا قبلا برای ایران کوچک بود، استقلال بهترین نماینده ما در آسیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید