لیگ قهرمانان آسیا به شکل متمرکز، فقدان VAR میزبانی را از ایران می گیرد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، لیگ قهرمانان آسیا به احتمال زیاد به طور متمرکز برگزار می گردد و شانس کشور قطر نیز بسیار زیاد است.

لیگ قهرمانان آسیا به شکل متمرکز، فقدان VAR میزبانی را از ایران می گیرد

گروه ورزشی وبلاگ آموزش شبکه، در حالی که بعد از صعود استقلال به مرحله یک هشتم نهایی گفته شد از سوی باشگاه استقلال نیز کوشش هایی در راستای اخذ میزبانی اجرا شده و حتی بعضی رسانه های سعودی نیز به این ماجرا پرداختند اما فقدان تکنولوژی VAR (یاری داور ویدئویی) باعث می گردد تا شانس ایران برای کسب میزبانی به صفر برسد. با توجه به اینکه قرار است بازی های مرحله یک هشتم نهایی در شهریور ماه برگزار گردد، خیلی بعید است که تا آن موقع بتوان این تکنولوژی را وارد ایران کرد. به همین دلیل شانس میزبانی تیم های ایرانی به صفر می رسد و باشگاه استقلال نیز باید در کشور ثالث رخ دررخ تیم الهلال عربستان قرار بگیرد.

اخیراً یکی از وبلاگ آموزش شبکه سعودی نیز به نقل ماجرا پرداخته و اعلام نموده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بالا بردن کیفیت این رقابت به دنبال استفاده از یاری داور ویدئویی است. این خبر نیز خود اثبات کننده شانس بسیار پایین فوتبال ایران برای میزبانی از تیم های آسیایی است و به احتمال بسیار زیاد و با استناد به گزارش هایی که پیش تر نیز در این خصوص منتشر شد استقلال به احتمال فراوان باید خود را آماده رویایی با الهلال عربستان در کشور ثالث که ممکن است قطر باشد، کند. با این وجود اما تصمیم گیران در فدراسیون فوتبال ایران باید تدابیری بیندیشند که این تکنولوژی هرچه زودتر وارد فوتبال ایران گردد تا بهانه برای تعلق میزبانی به تیم های ایران از سوی تصمیم گیران کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته گردد. شاید اگر مسئولان در فدراسیون فوتبال در این راستا جدی باشند بتوان در مراحل آینده از حق میزبانی ایران دفاع کرد اما اگر این تکنولوژی وارد فوتبال ایران نگردد و با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مصر است در مراحل حساس لیگ قهرمانان حتماً از VAR استفاده کند، ایران مادامی که VAR نداشته باشد، نمی تواند میزبان این بازی ها باشد. هیچ بعید نیست که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سال های آینده شرط دادن میزبانی به باشگاه های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا را داشتنVAR معین کند که اگر چنین گردد، فوتبال ایران نمی تواند در هیچ سطحی به میزبانی از قدرت های فوتبال آسیا بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لیگ قهرمانان آسیا به شکل متمرکز، فقدان VAR میزبانی را از ایران می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان آسیا به شکل متمرکز، فقدان VAR میزبانی را از ایران می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید