عملیات حزب الله در عرسال شاه کلید جبهه النصره را شکست

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، ترامپ با ایجاد فضاهای حاشیه ای و افزایش فشارها علیه حزب الله سعی دارد ضعف خود را در تحقق بخشیدن حمایت ها از کشورهای عربی پنهان کند.

عملیات حزب الله در عرسال شاه کلید جبهه النصره را شکست

قاسم غفوری، تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ آموزش شبکه، در مورد چرایی تشدید مجموعه اقدامات آمریکایی ها در قبال حزب الله، با اشاره به اینکه عملیات حزب الله در عرسال شاه کلید تروریست­ها را شکست، بیان داشت: ترامپ در مواضعی که علیه حزب الله اتخاذ نموده ، رسماً حزب الله را بزرگ­ترین تهدید برای امنیت منطقه معرفی نموده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز حزب الله را نمونه ای از یک بحران بزرگ معرفی می نماید و خواهان مقابله سراسری با حزب الله می گردد.

وی با توجه به اقدامات کنگره آمریکا علیه حزب الله نیز گفت: کنگره به دنبال تصویب تحریم هایی علیه حزب الله است. مجموعه این رفتارها نشان می­ دهد سیاست های آمریکا علیه حزب الله موقتی نبوده است. بلکه دستگاه های اجرایی، قوه مقننه، ساختار نظامی و رفتارهای بین المللی آمریکا در چارچوب مقابله با حزب الله تعریف شده است.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با یادآوری اینکه رفتارها و اقدامات آمریکایی ها در قبال حزب الله سابقه دار است، اضافه کرد: جنگ 33 روزه در سال 2006 برگرفته از همین سیاست ها بود؛ اما اینکه چرا آمریکایی ها در مقطع کنونی این اقدامات را انجام می دهند، به دلیل تحولاتی است که در عرصه منطقه ای در حال شکل گیری است.

وی با تأکید بر موفقیت­ های حزب الله در منطقه اشاره داشت: حزب الله در عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم دستاوردهای بسیاری داشته است. عملیات اخیر حزب الله علیه تروریست­ ها در مناطق عرسال و قلمون نیز موجب پاک سازی 90 درصدی این مناطق شد. منطقه ای که آخرین شاه کلید برای گروه های تروریستی و جبهه النصره بود و شکستی سنگین برای آمریکا و گروه های تروریستی محسوب می گردد.

غفوری با اشاره به اهداف واشنگتن از تشدید فشارها بر حزب الله و محور مقاومت گفت: آمریکایی ها با افزایش فشارها بر حزب الله و تشدید تحریم­ ها بر جمهوری اسلامی ایران و روسیه سعی دارند دستاوردهای مقاومت را کمرنگ نمایند و به زعم خود وقفه ای در عملیات ها ایجاد نمایند تا شاید بتوانند امتیازاتی به دست آورند.

وی با توجه به فریبکاری ترامپ در قبال کشورهای عربی تأکید کرد: وعده هایی که ترامپ به کشورهای عربی داده و حمایتی که قرار است از آن ها انجام دهد، هزینه زیادی برای او دارد. ترامپ با ایجاد فضاهای حاشیه ای و افزایش تحریم ها و فشارها علیه حزب الله سعی دارد ضعف خود را در تحقق بخشیدن حمایت ها از کشورهای عربی پنهان کند و به آن ها القا کند که همچنان در جهت خواسته های آن ها حرکت می نماید. تحولات منطقه نشان می دهد آمریکایی ها ظرفیت و جایگاهی در معادلات ندارند و کوشش می نمایند شکست های خود را پنهان سازند.

منبع: تسنیم

به "عملیات حزب الله در عرسال شاه کلید جبهه النصره را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات حزب الله در عرسال شاه کلید جبهه النصره را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید