عراقچی با گروسی دیدار کرد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، عراقچی معاون وزیر امور خارجه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد.

عراقچی با گروسی دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ آموزش شبکه، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین دقایقی پیش با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین، دیدار کرد.

عراقچی بعدازظهر امروز (پنجشنبه) برای شرکت در دور جدید مذاکرات وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام وارد وین پایتخت اتریش شد.

این دیدار در حالی انجام می شود که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داد که هیأتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده به ایران سفر می کند.

دور جدید مذاکرات وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام قرار است فردا (جمعه) با حضور هیأت های ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در پایتخت اتریش برگزار شود.

در آخرین نشست کمیسیون که شنبه یازدهم اردیبهشت ماه برگزار شد طرفین توافق کردند که جمعه دوباره در وین گردهم بیایند.

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام 13 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه شنبه 17 فروردین این گفت وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم ها و هسته ای تشکیل و بررسی ها را انجام دهد. نتایج بررسی های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه 20 فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت های برای تنفس و مشورت به پایتخت ها برمی گردند و مقرر شد روز چهارشنبه 25 فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه 26 فروردین برگزار و مقرر شد که نشست های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام نیز روز شنبه 28 فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی ها در سطوح کارشناسی و کارگروه ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه شنبه 31 فروردین ماه در وین برگزار و هیأت های توافق کردند که دوباره گفت وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت های ایران و 1+4 در جلسه ای دوباره گردهم آمدند و مقرر شد دور جدید نشست روز جمعه 17 اردیبهشت ماه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "عراقچی با گروسی دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی با گروسی دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید