کدام مقامات غربی کرونا گرفته اند؟

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، کرونا تا به حال به بسیاری از نهادهای مهم غربی از جمله ناتو، بانک مرکزی اروپا، مجلس فرانسه، مجلس آلمان، کمیسیون اروپایی و حتی مقر سازمان ملل در نیویورک هم نفوذ نموده و بعضی کارکنان این نهادها را به قرنطینه فرستاده است.

کدام مقامات غربی کرونا گرفته اند؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آموزش شبکه، شیوع ویروس کرونا که سازمان جهانی بهداشت آن را مهمترین بحران سلامت عصر حاضر توصیف می نماید همچنان رو به گسترش است و قربانیان بیشتری می گیرد.

کرونا که در آمریکا، اتحادیه اروپا و بیش از 120 کشور جهان جولان می دهد و تاثیرات سیاسی، مالی و اجتماعی زیادی را با خود همراه داشته است هیچ حد و مرزی نشناخته و حتی بسیاری از مقامات بلندپایه جهان را درگیر خود نموده است.

15 وزیر لهستانی قرنطینه شدند

پانزده وزیر دولت لهستان پس از اینکه آزمایش ابتلای میشال ووس، وزیر محیط زیست این کشور به ویروس کرونا مثبت اعلام شد، قرنطینه شدند.

وزیر فرهنگ انگلیس خودش را قرنطینه کرد

وزیر فرهنگ انگلیس گفت که به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا خود را قرنطینه نموده است.

ملکه انگلیس خود را قرنطینه می نماید

ملکه انگلیس از کاخ باکینگهام خارج شده و میخواهد از ترس ویروس کرونا خود را قرنطینه کند.

همسر نخست وزیر اسپانیا به کرونا مبتلا شد

دفتر نخست وزیر اسپانیا گفت که همسر پدرو سانچز نخست وزیر این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده است.

ابتلای یک عضو دولت ماکرون به ویروس کرونا

وزیر مشاور در امور تغییرات زیست محیطی در دولت فرانسه به ویروس جدید کرونا مبتلا شد.

وزیر دفاع آمریکا و معاونش قرنطینه شدند

جاناتان هافمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا بین نظامیان آمریکایی و کارکنان وزارت دفاع، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و معاونش دیوید نورکوئیست در حالت قرنطینه نهاده شده اند.

رئیس دولت خودمختار کاتالونیا به کرونا مبتلا شد

منابع اسپانیایی از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای رئیس دولت خودمختار کاتالونیا اطلاع دادند.

ابتلای خاویر سولانا به کرونا

خاویر سولانا دبیرکل سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویروس کرونا مبتلا شده و در بیمارستان تحت مراقبت نهاده شده است.

ایوانکا ترامپ در قرنطینه خانگی نهاده شد

ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور دونالد ترامپ که هفته گذشته با وزیر کشور استرالیا که درگیر کرونا شده است ملاقات نموده بودند هم در حالت قرنطینه خانگی نهاده شدند.

معاون دفتر رسانه ای کاخ سفید روز آدینه با تأیید خبر قرنطینه خانگی ایوانکا ترامپ مدعی شد که پزشکان کاخ سفید گفته اند که ایوانکا ترامپ نیازی به قرنطینه خانگی ندارد.

وزیر کشور استرالیا به کرونا مبتلا شد

وزیر کشور استرالیا هم از دیگر مقاماتی است که اخیرا رسانه های غربی از مثبت شدن تست کرونای وی اطلاع دادند. پیتر داتون، وزیر کشور استرالیا که هفته گذشته برای شرکت در یک نشست امنیتی-اطلاعاتی مشترک به واشنگتن سفر نموده و در جریان این سفر با ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا و ایوانکا ترامپ دختر و مشاور دونالد ترامپ ملاقات نموده بود، روز آدینه از مثبت اعلام شدن نتیجه تست کرونای خود اطلاع داد.

نخست وزیر کانادا و همسرش در قرنطینه نهاده شدند

کرونا همچنین جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و همسرش سوفی ترودو را هم به قرنطینه فرستاده است. دفتر نخست وزیر کانادا اواخر روز پنج شنبه گفت که آزمایش کرونای سوفی ترودو پس از بازگشت از لندن مثبت شده است.

معاون وزیر بهداشت انگلیس به کرونا مبتلا شد

تست کرونای نادین دورسس معاون وزیر بهداشت انگلیس هم مثبت اعلام شده و او نیز در قرنطینه نهاده شده است.

مقامات رومانی هم در قرنطینه نهاده شدند

لودویک اوربان، نخست وزیر موقت رومانی هم روز آدینه گفت که وی و رهبران ارشد حزب پس از آنکه یکی از همکاران حزبی از لحاظ آزمایش کرونا مثبت شد خود را به صورت داوطلبانه قرنطینه می نمایند. آزمایش ویرژیل چیتاک، عضو مجلس سنای رومانی که خیرا در جلسه خبری حزبی شرکت داشت مثبت شده است.

نفوذ کرونا به کابینه اسپانیا

کرونا همچنین به کابینه دولت اسپانیا هم نفوذ نموده و چندی پیش رسانه های محلی گفتند که تست کرونای ایرنه مونترو، وزیر برابری این کشور هم مثبت شده است. دولت اسپانیا با مثبت شدن آزمایش کرونا مونترو، در صدد است از تمامی وزرای کابینه پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا آزمایش کرونا بگیرد و به همین دلیل پابلو ایگلسیاس معاون نخست وزیر اسپانیا نیز قرنطینه شده است.

ابتلای وزیر فرهنگ فرانسه به کرونا

این ویروس همه گیر به مقامات فرانسوی هم رحم ننموده و چند روز پیش رسانه های محلی گفتند که فرانک رایستر، وزیر فرهنگ فرانسه هم به این بیماری مبتلا شده و به قرنطینه رفته است.

بورس جانسون به کرونا مبتلا شد

نخست وزیر انگلیس تنها چند روز پس از تعیین جانشین موقت برای خود از ترس ابتلا به کرونا، در پیامی توئیتری گفت که به کرونا مبتلا شده و به قرنطینه خانگی رفته است.

پس از انتشار خبر ابتلای بوریس جانسون به کرونا، نشریه انگلیسی دیلی میل در اظهاراتی طعنه آمیز نوشت: چرا آنها آنگونه که موعظه می کردند عمل نکردند؟ بوریس جانسون، مت هانکوک، کریس وایتی متهم هستند که از عمل به توصیه خود درباره فاصله گیری اجتماعی ناکام ماندند همچنانکه دولت در آزمایش گیری با شکست روبرو شده است.

در پی تأیید ابتلای جانسون به ویروس کرونا، وزیر دارایی انگلیس نیز به دلیل تماس های نزدیک با وی، خود را قرنطینه خانگی کرد.

وزیر بهداشت و مشاور ارشد دولت انگلیس هم کرونا گرفتند

تنها ساعاتی پس از رسانه ای شدن خبر ابتلای نخست وزیر انگلیس به کرونا، با اعلام نتیجه آزمایش کرونای دو عضو ارشد کابینه وی -که از قضا هر دو جزو مقامات بلندپایه انگلیس در حوزه بهداشت و درمان هستند- تعیین شد که آنها نیز همانند مافوق خود به کرونا مبتلا شده اند.

ابتلای مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس و کریس ویتی مشاور ارشد دولت این کشور در امور پزشکی و درمانی، موجی از نقدها علیه دولت انگلیس را در رسانه های این کشور برانگیخت.

متعاقباً تصاویری از دولتمردان انگلیسی در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد آنها چندان به رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی مقید نیستند.

آنگلا مرکل از کرونا گریخت

هفته گذشته اشتفان زایبر سخنگوی دولت فدرال آلمان گفت که آنگلا مرکل صدراعظم این کشور در به دلیل در ارتباط بودن با یک پزشک مبتلا به کرونا، در خانه خود تحت مراقبت و قرنطینه قرار می گیرد .

سخنگوی دولت آلمان یک روز پس از اعلام این خبر، از منفی بودن اولین آزمایش کرونای آنگلا مرکل اطلاع داد و پس از آن نیز رسانه های آلمانی گفتند که نتیجه آزمایش دوم نیز منفی بوده است.

سناتور حامی ترامپ به کرونا مبتلا شد

سناتور رند پال نماینده ایالت کنتاکی در سنای آمریکا و یکی از نزدیکترین نمایندگان سنا به دونالد ترامپ، هفته گذشته در پیامی توئیتری گفت که به کرونا مبتلا شده است.

این سناتور جمهوری خواه با اعلام اینکه نشانه خاصی از ابتلا به کرونا نداشته و به دلیل تعدد سفرها و نشست های کاری مورد آزمایش نهاده شده است، مدعی شد که حال عمومی اش مساعد است و به محض خاتمه دوره قرنطینه خود به فعالیت های کاری خود ادامه خواهد داد .

ابتلای دو نماینده کنگره آمریکا به کرونا

در روز 18 مارس (29 اسفند) یک نماینده جمهوری خواه و یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ابتلای خود به ویروس کرونا را تأیید کردند.

ماریو دیاز بالرت نماینده جمهوری خواه ایالت فلوریدا و بن مک آدامز نماینده دموکرات ایالت یوتا در مجلس نمایندگان آمریکا دو نماینده ای بودند که در روز 14 مارس به دلیل نشان دادن علائم اولیه کرونا مورد آزمایش نهاده شده بودند و چهار روز بعد از آن نتیجه آزمایش آنها مثبت اعلام شد.

قرنطینه خانگی 6 سناتور جمهوری خواه

تا به امروز 6 سناتور جمهوری خواه که به گفته خودشان با افراد مبتلا به کرونا -از جمله سناتور رند پال که به تازگی نتیجه آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده است- در ارتباط نزدیک بوده اند، خود را در خانه قرنطینه نموده اند.

در بین این سناتورهای قرنطینه شده، نام میت رامنی نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2012، لیندسی گراهام رئیس کمیته قضائی سنای آمریکا و تد کروز از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا نیز دیده می گردد.

کرونا همچنین تا به حال به بسیاری از نهادهای مهم غربی از جمله ناتو، بانک مرکزی اروپا، مجلس فرانسه، مجلس آلمان، کمیسیون اروپایی و حتی مقر سازمان ملل در نیویورک هم نفوذ نموده و بعضی کارکنان این نهادها را به قرنطینه فرستاده است.

بعضی رسانه های غربی همچنین از ابتلای چند تن از ژنرال های ارشد ناتو به این بیماری اطلاع داده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کدام مقامات غربی کرونا گرفته اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مقامات غربی کرونا گرفته اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید