افشای لابی تونی بلر برای تاخیر در اجرای بریگزیت

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، در حالی که ترزا می به عنوان رهبر محافظه کاران و نخست وزیر بریتانیا در بحبوحه بریگزیت کناره گیری کرد و از اتحادیه اروپا می خواست تا اجازه دهد کشورش در تاریخ توافقی از این بلوک خارج گردد، تونی بلر که به عنوان حامی اتحادیه اروپا شناخته می شد، کوشش می کرد تا بروکسل را به راستا دیگری بکشد.

افشای لابی تونی بلر برای تاخیر در اجرای بریگزیت

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گزارش داد، تونی بلر، نخست وزیر پیشین و رهبر سابق حزب کارگر بریتانیا به طور خصوصی ماه فوریه با میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور بریگزیت دیدار کرد تا او را برای تعویق در انجام ضرب الاجل 29 مارس برای خروج بریتانیا متقاعد کند. گفته می گردد این دیدار رو در رو 16 فوریه حین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان انجام شد.

این روزنامه گزارش داد، بلر به میشل بارنیه گفته بود تمدید دوره ماده 50 زمان مورد احتیاج برای شفاف سازی نوع روابط آینده که بریتانیا با اتحادیه اروپا می خواهد، فراهم می نماید. در بخش هایی از این گفت وگو که منتشر شده، آمده است: تونی بلر همچنین نسبت به افزایش نگرانی در بریتانیا درباره لطمه های مالی بریگزیت بدون توافق صحبت نموده بود.

هم زمان، تونی بلر آشکارا برای برگزاری رفراندوم دوم لابی می کرد و در مصاحبه ای که روزهای بعد از آن منتشر شد، گفت: باید از شهروندان پرسید که آیا مایل هستند تا روند خروج از اتحادیه اروپا انجام گردد یا خیر.

مداخله تونی بلر بدون اطلاع دولت، در زمانی انجام می شد که ترزا می به عنوان نخست وزیر وقت بریتانیا کوشش می کرد تا کشورش در تاریخی که پیشتر روی آن توافق شده بود، از اتحادیه اروپا خارج گردد. او همچنین از رهبران اروپایی امتیازاتی می خواست تا به بریتانیا اجازه این کار را بدهد اما نتوانست تایید مجلس را برای طرح توافق بریگزیت خودش بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افشای لابی تونی بلر برای تاخیر در اجرای بریگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای لابی تونی بلر برای تاخیر در اجرای بریگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید