اعضای باند حفاران غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای یک باند حفاران غیرمجاز در یکی محوطه های باستانی این استان شناسایی شدند.

اعضای باند حفاران غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، سرهنگ کارآگاه محمدرضا محمدی مقدم روز چهارشنبه 27 فروردین 1399 با اعلام این خبر تأکید کرد: در این عملیات 4 حفار غیرمجاز در یکی محوطه های باستانی یکی از شهرستان های چهارمحال و بختیاری شناسایی شده اند.

او افزود: پیگیری ها برای دستگیری این حفاران غیرمجاز ادامه دارد.

محمدی مقدم شرح داد: برخورد با قاچاقچیان و حفاران آثار تاریخی و فرهنگی از وظایف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای حفاظت از آثار تاریخی است.

او بیان داشت: براساس ماده 562 قانون جرایم علیه مواریث فرهنگی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد یافتن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و متخلف به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم و ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نفع دولت انجام می شود.

محمدی مقدم افزود: حفاری در مکان ها و محوطه های تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، منجر به ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری و محکوم شدن متخلفان به حداکثر مجازات می شود.

منبع: میراث آریا

به "اعضای باند حفاران غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای باند حفاران غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید