آخرین مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری اعلام شد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، خبرنگاران: پرداخت وام ضروری سال 1401-1400 به حساب واجدین شرایط به صورت ماهانه و براساس نوبت بندی که در سایت اعلام می گردد انجام خواهد شد که اطلاعات آن پس از مشخص شدن نتایج، اطلاع رسانی می گردد.

آخرین مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری اعلام شد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، ثبت نام وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری مرحله اول سال 1401-1400 که از ابتدای آبان ماه شروع شده است، سرانجام همین ماه (یکشنبه، 30 آبان) به سرانجام می رسد.

به منظور ثبت نام این وام یک بازه زمانی 30روزه (آبان ماه) اعلام شده است و تنها به وسیله درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام و پس از اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، مقدار حقوق و … آنالیز می گردد.

پس از آن با اولویت بندی و براساس مقدار اعتبار تخصیصی از سوی بانک عامل، تعداد تسهیلات که 300هزار فقره است به واجدین شرایط تعلق می گیرد.

پرداخت وام ضروری سال 1401-1400 به حساب واجدین شرایط به صورت ماهانه و براساس نوبت بندی که در سایت اعلام می گردد انجام خواهد شد که اطلاعات آن پس از مشخص شدن نتایج، اطلاع رسانی می گردد.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، مقدار وام ضروری در این دوره 12 میلیون تومان مشخص شده است و تنها به متقاضیانی پرداخت می گردد که به وسیله حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می نمایند. وام با نرخ سود چهار درصد ارائه می گردد و اقساط بازپرداخت آن 36 ماهه (ماهانه 000‘543‘3 ریال) خواهد بود.

مبلغ وام، پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، بر اساس اولویت مشخص شده به شماره حساب متقاضی در بانک صادرات ایران واریز می گردد و واریز وام به وسیله پیامک به اطلاع آن ها خواهد رسید.

افراد زیر مجاز به ثبت نام وام ضروری نیستند:

- بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد.

- وارث ذکوری که تا سه سال آینده از فهرست وظیفه بگیران خارج می گردد.

- متقاضیانی که حکم ترمیم حقوق در امسال برای آنها صادر نشده باشد.

در صورتی که چند نفر به عنوان وراث وظیفه بگیر باشند، وام ضروری تنها به یک نفر و به شرط جلب رضایت سایر وظیفه بگیران تعلق خواهد گرفت. به این منظور تکمیل فرم تعهد وراث لازم است و تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریت های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام نماینده در فهرست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

بعلاوه درخصوص وراث صغیر و محجور، ارائه اصل حکم سرپرستی صادره به وسیله دادگستری جمهوری اسلامی ایران در هنگام دریافت وام لازم است.

ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای ثبت نام الزامی است.

بعلاوه تاکید شده است که ثبت نام در سامانه، الزاما حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد. پس از اتمام مراحل ثبت نام مدارک متقاضیان و سوابق آنها درباره دریافت دیگر وام ها و تسهیلات مورد آنالیز قرار می گیرد. بر اساس مقدار اعتبار تخصیصی به وسیله بانک عامل، واجدان شرایط مشخص شده و اسامی آن ها در سامانه اعلام می گردد.

منبع: رکنا

به "آخرین مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید