2 انشا در مورد دهه فجر کوتاه برای دانش آموزان

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، دهه فجر در تاریخ ایران روزهای 12 تا 22 بهمن سال 1357 هجری شمسی است که در این دهه درخت انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست و سرآغاز حکومت جمهوری اسلامی در ایران شد. در این دهه حوادث و اتفاقات زیادی رخ داد، خون های پاک زیادی بر زمین ریخته شد و سیاست داخلی و خارجی کشور دستخوش تغییرات زیادی شد تا هدف ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی به نتیجه رسید. در این قسمت سعی داریم دو انشا در مورد دهه فجر را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم؛ پس با ما همراه باشید.

2 انشا در مورد دهه فجر کوتاه برای دانش آموزان

دو انشا در مورد دهه فجر و انقلاب اسلامی

(1) انشا در مورد دهه فجر کلاس ششم و پنجم

مقدمه:

ما ایرانیان حکومت اسلامی و طلوع اسلام در کشورمان را از رشادت ها و بصیرت های مرد فرخنده ای داریم که شجاعانه و با دست خالی هیمنه پوچ اما قدرتمند حکومت طاغوت را در هم شکست و اسلام ناب محمدی را به کشور عزیزمان ایران هدیه کرد. نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران که اسلام در آن دوران به بار نشست یک دهه تاریخی بود که ما ایرانیان این دهه را تحت عنوان دهه فجر می شناسیم.

بدنه:

دهه فجر انقلاب اسلامی به روزهای 12 تا 22 بهمن ماه 1357 گفته می شود که طی آن سید روح الله خمینی بعد از تبعید 15 ساله در 12 بهمن سال 1357 به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در 22 بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

دهه فجر انقلاب اسلامی، سرشروع طلوع اسلام، خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و اسلام واقعی نه تنها در کشور عزیزمان ایران بلکه در سراسر گیتی دوباره قد علم کرد و با تمام وجود در مقابل تمام کفر یک تنه ایستاد. دهه فجر انقلاب اسلامی آئینه ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و با درخشیدنش تاریکی و ظلمات کفر و طاغوت را از بین برد.

از هفدهم تا 22 بهمن 57، ایران یکی از دوره های استثنایی تاریخ سیاسی جهان را گذرانید. در این ایام، دو دولت در یک مرکز و بدون هیچ گونه مرزبندی روبرو بودند. دولتی که پشتوانه و عامل مشروعیت خود را از دست داده و از قدرت نظامی محروم گشته و با انقلابی بزرگ روبرو بود. و دولتی دیگر متکی به رهبری انقلاب توده های میلیونی مردم که به جای قدرت نظامی، تنها به ارتش مردم وابستگی داشت. در اینجا بود که تمام جهان قدرت واقعی حق تعالی را دیدند، زمانی که تمام امکانات نظامی و قدرت تسلیحات نظامی در مقابل اراده الهی مردم پا برهنه تسلیم شد و خون پاک شهدا و بصیرت مردم بر تمام قدرت پوشالی طاغوت پیروز گشت.

نتیجه گیری انشا در مورد دهه فجر:

دهه فجر نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی ست که تاریخ ایران را به دو قسمت تقسیم کرد. قبل از اسلام ناب محمدی و بعد از آن. بعد از دهه فجر روح خودباوری و توانایی در کشور عزیزمان به یکباره شکل گرفت و وابستگی و اتکا به حکومت های استعماری غرب و شرق بطور کامل از بین رفت. در واقع دهه فجر سرشروع و طلوع حقیقت تاریخی نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود. بکوشیم تا همواره به پربار شدن درخت انقلاب کمک کنیم و قدر این نعمت بزرگ و شکوهمند را بدانیم.

.. انشا در مورد دهه فجر ..

انشا در مورد دهه فجر برای دانش آموزان

(2) انشا در مورد دهه فجر برای دانش آموزان ابتدایی

مقدمه:

دهه فجر برای ما دانش آموزان نام آشنایی است که از تاریخ ورود امام خمینی به ایران تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر حکومت طاغوت شاهنشاهی می باشد. دهه فجر ده روز پرارزش و مهم در تاریخ ماست که سبب شد نتیجه مبارزات حق علیه باطل و خون شهیدان بزرگواری که در راه اسلام و ایران ریخته شد به بار بنشیند و تاریکی و ظلمت با انوار گرم و روح بخش اسلام ذره ذره به نیستی و نابودی بدل شود.

بدنه:

این دهه مقدس پس از اینکه شاه خائن در روز 26 دی ماه 1357 از ایران فرار کرد و امام خمینی رهبر فرزانه انقلاب به ایران وارد شدند شروع شد و سبب شد تمام جهانیان از قدرت الهی مات و مبهوت بمانند. دهه ای که تمام روزنامه ها با خطی بزرگ در نوشته بودند شاه رفت، امام آمد و با همین دو جمله کوتاه این واقعه تاریخی را در جهان جاودانه کردند. مردم ایران در طول این 10روز به خیابان ریختند و علیه شاه و نوکران او شعار می دادند تا اینکه انقلاب اسلامی 22 بهمن ماه پیروز شد و حکومت جمهوری اسلامی رسما کار خود را شروع کرد. حکومتی که نقطه قوت تمام مظلومان جهان و تکیه گاه تمام جبهه های مقاومت در منطقه و جهان گشت.

مردم در شب 22 بهمن ماه به دستور امام راحل حکومت نظامی شاه را از بین بردند و همه در تمام شهرهای ایران سرشروع حکومت اسلامی را در ایران جشن گرفتند. آری این دهه سرشروع آزادی ملت، رهایی مملکت مظلوم ایران و نتیجه بصیرت یک حکومت بود که با خودباوری نیت قلبی خود را و فریاد دادخواهی خود را به نتیجه رساندند.

هر سال در چنین روز هایی جشن پیروزی انقلاب در سراسر ایران بر گزار می شود و ما نیز وظیفه داریم در مدرسه خود جشن کوچکی برگزار کنیم و همراه تمام اقشار مختلف جامعه این دستاورد بزرگ و تاریخی را جشن بگیریم و همواره رشادت های امام عزیزمان و تمام شهیدان گرانقدری که جان خود را هدیه کردند تا ما امروز در آسایش و آرامش زندگی کنیم را قدر بدانیم.

دهه فجر انقلاب اسلامی ده روز سرنوشت ساز ملت به پاخاسته ایران است که سبب شد ملت بصیر ایران به خواسته قلبی خود برسند و با نابودی حکومت جور، پرچم اسلام ناب محمدی را بر پهنه وسیع کشور عزیزمان ایران به اهتزاز در آورند.

بازگشت افتخارآمیز امام خمینی به ایران اسلامی و اعلام تشکیل دولت موقت با خود نتایج مثبتی از جمله پیوستن بسکمک از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار و شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگانهای نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را همراه داشت.

هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبود های زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد. همچنین در سازمان ها و ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش ها می شود.

در مدارس نیز دانش آموزان کلاس های درس را با نوارهای رنگی، پرچم و عکس های زیبا از روزهای انقلاب اسلامی تزئین می کنند در روز دوازده بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی به ایران در حدود ساعت نه و سی دقیقه نواخته می شود.

نتیجه گیری انشا در مورد دهه فجر:

دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور حماسه مردان و زنان باغیرتی ست که از همه چیز خود گذشتند تا کشور عزیزمان را از لوس طاغوت و طاغوتیان پاک کنند و نهال نوپای انقلاب را در خاک مقدس این مرز و بوم بکارند. حال وظیفه ماست که همواره این دهه تاریخی را جشن بگیریم و با مرور تمامی رشادت ها و شجاعت های امام خمینی رحمه الله علیه و شهدای انقلاب قدر این دهه ارزشمند و این انقلاب را بدانیم.

.. انشا در مورد دهه فجر ..

سخن آخر

امیدواریم از خواندن انشا در مورد دهه فجر لذت برده باشید و از آنها برای انشاهای زیبای خودتان الگوبرداری کرده باشید. در قسمت نظرات می توانید نظرات خودتان را با ما و سایر خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارید.

شما می توانید 16 ایده برای ساخت کاردستی پرچم ایران بچگانه را نیز در وبلاگ آموزش شبکه مشاهده کنید.

منبع: مجله انگیزه

به "2 انشا در مورد دهه فجر کوتاه برای دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 انشا در مورد دهه فجر کوتاه برای دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید