متقاضیان پروانه صنفی در خصوص شرایط بازار با اتاق اصناف و اتحادیه ها مشورت نمایند

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، رئیس اتاق بیرجند با اشاره به موارد مطرح شده در بیست و ششمین جلسه شورای گفت وگوی خراسان جنوبی گفت: قبل از اصلاح قانون نظام صنفی کشور، بند ل ماده 30 این قانون یکی از وظایف اتحادیه ها محسوب می شد و اتحادیه موظف بود که هرساله بر اساس احتیاج آن رسته شغلی و آنالیز کارشناسی، تعداد مورد احتیاج آن رسته شغلی را به اتاق اصناف پیشنهاد کند، اتاق اصناف هم در هیأت رئیسه موارد را آنالیز و به کمیسیون نظارت اعلام نموده و در کمیسیون این پیشنهاد تأیید و یا تعداد اصلاح می شد.

متقاضیان پروانه صنفی در خصوص شرایط بازار با اتاق اصناف و اتحادیه ها مشورت نمایند

محسن احتشام در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی، ادامه داد: اما از زمان حذف این بند اتحادیه موظف شده است برای هر فردی که شرایط صدور پروانه کسب را دارد مجوز مربوطه را صادر کند.

او با بیان اینکه این موضوع مسائل فراوانی را در حوزه اصناف استان ایجاد نموده است، اضافه نمود: بسیاری از اشخاص، واحد صنفی را با صرف هزینه های بالا و اخذ وام بازگشایی نموده و متأسفانه نتوانسته اند به سودی که مدنظرشان بوده دست یابند و به یک بیکار بدهکار تبدیل شده اند.

او ادامه داد: در این راستا در شورای استان پیشنهاد شد به افراد متقاضی پروانه صنفی مشاوره هایی در اتاق اصناف و یا اتحادیه های مرتبط ارائه گردد تا از شرایط بازار و کسب وکار آگاه شوند و بر این مبنا تصمیم گیری لازم را داشته باشند.

او اسم کرد: با همت اتاق اصناف استان و پیگیری های دبیرخانه شورای گفت وگو، شورای مشورتی استان به تفکیک اتحادیه های صنفی تشکیل و تا به امروز اقدامات خوبی انجام شده و نسبت به قانع کردن سازی فعالان مالی اقدام شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "متقاضیان پروانه صنفی در خصوص شرایط بازار با اتاق اصناف و اتحادیه ها مشورت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان پروانه صنفی در خصوص شرایط بازار با اتاق اصناف و اتحادیه ها مشورت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید