رهبر نظامی حکومت میانمار در نشست آسه آن حضور پیدا می نماید

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه به نقل از خبرگزاری آناتولی، تانه سانگرات سخنگوی وزارت امور خارجه تایلند در سخنانی شرکت بعضی از مقامات میانمار از جمله مین آنگ هلینگ (رهبر نظامی حکومت میانمار) در نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) را تایید کرد.

رهبر نظامی حکومت میانمار در نشست آسه آن حضور پیدا می نماید

این اجلاس قرار است 24 آوریل (4 اردیبهشت ماه) در اندونزی برگزار گردد.

یکی از مقامات این اجلاس نیز روز گذشته در جمع وبلاگ آموزش شبکه اعلام نموده بود که بر سر مشارکت مین آنگ هلینگ رهبر نظامی حکومت میانمار اتفاق نظر حاصل شده است.

پیش از این جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی 19 مارس امسال خواهان برگزاری نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا برای یافتن راهکار به بحران میانمار شده بود.

این در حالیست که کمیته ای متشکل از نمایندگان برکنار شده مجلس میانمار دیروز آدینه با انتشار بیانیه ای تشکیل دولت وحدت ملی را بیان کردند.

بر این اساس، آنگ سان سوچی رهبر مخلوع حزب حاکم به عنوان مشاور ارشد حکومتی و یو وین مینت رئیس جمهور پیشین به عنوان رئیس جمهور معرفی شده است.

اعضای جنبش اعتراضی نیز در این دولت نمایندگی دارند.

بعضی گروه ها و احزاب اپوزیسیون از اینکه در ترکیب این دولت قرار ندارند انتقاد نموده اند.

پورتال خبری اکنون میانمار در این باره بیان کرد که از 26 عضو کابینه این دولت، 13 نفر از اقلیت های قومی و 8 نفر زن هستند.

از زمان وقوع کودتای نظامی در میانمار در فوریه امسال میلادی، این کشور صحنه اعتراضات سراسری است.

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد سه شنبه هفته گذشته در بیانیه ای بیان کرد: از ورود شرایط کنونی میانمار به جهت درگیری نگرانم. ادامه فشار بی رحمانه و مستمر دولت علیه مردم خود موجب مسلح شدن بعضی افراد شده و کشور را وارد یک چرخه سراسری خشونت می نماید. هم اکنون 3 هزار و 80 معترض در میانمار بازداشت شده اند و گزارش ها حاکی است که 23 نفر در پی محاکمه های مخفیانه اعدام شده اند.

وی همچنین ضرورت اتخاذ تدابیر فوری و قاطعانه برای توقف کشتار مردم میانمار توسط رهبری نظامی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

ارتش میانمار روز اول فوریه امسال در پی بازداشت میو انیونت سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای بیان کرد قدرت به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه ای تاکید کردند که این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات 8 نوامبر 2020 انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته اند.

اعتراضات علیه کودتا در میانمار از روز 6 فوریه شروع شد و کماکان ادامه دارد و تا به امروز در شهرهای مختلف این کشور 710 معترض بر اثر مداخله نیروهای امنیتی جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رهبر نظامی حکومت میانمار در نشست آسه آن حضور پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر نظامی حکومت میانمار در نشست آسه آن حضور پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید