رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند هشدار داد؛ خطر ایجاد بازار سیاه واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، تهران (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند می گوید بخش خصوصی آماده است که با دولت در راستا تامین حداکثری واکسن همکاری کند. البته وی معتقد است که درصورت مدیریت نشدن این کار از سوی دولت احتمال ایجاد بازار سیاه برای واکسن وجود خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند هشدار داد؛ خطر ایجاد بازار سیاه واکسن کرونا

به گزارش اتاق بازرگانی ایران، ابراهیم جمیلی اظهار کرد: بخش خصوصی در ماه های گذشته بارها خاطرنشان کرده که در جهت مقابله با کرونا آماده است که در هر حوزه ای به دولت کمک کند. این کمک در ماه های گذشته در رابطه با کمک به مدیریت شیوع ویروس بود و امروز نیز بر سر واکسن چنین رویکردی وجود دارد.

به گفته وی، در روزهای گذشته خبرهایی از نهایی شدن خرید واکسن از سوی بخش خصوصی منتشر شده و در ادامه نیز امکان برقراری مذاکره برای واردات واکسن وجود دارد و بخش خصوصی در این زمینه آماده همکاری با دولت است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند با بیان اینکه مانند دیگر کشورهای دنیا این دولت و وزارت بهداشت است که باید متولی واکسن، توزیع و تلقیح آن باشد، خاطرنشان کرد: اگر بنا بر واردات واکسن از سوی بخش خصوصی باشد نیز مدیریت این فرایند باید از سوی دولت انجام شود و تمام مراحل کار از سوی یک مرکز و ستاد رسمی دنبال شود.

جمیلی ادامه داد: در صورتی که متولی رسمی واکسن کار را مدیریت نکند، خطر ایجاد بازار سیاه واکسن وجود خواهد داشت و بخش خصوصی نیز در این میان بدنام می شود؛ از این رو کمک از سوی فعالان این بخش با تمام توان ادامه دارد، اما فرایند را باید طوری مدیریت کرد که با عدالت و بر اساس برنامه ریزی کلان، واکسن به تمام ایرانی ها برسد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند هشدار داد؛ خطر ایجاد بازار سیاه واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند هشدار داد؛ خطر ایجاد بازار سیاه واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید