خبرنگاران 45 میلیارد ریال تسهیلات به بهبود یافتگان اعتیاد در ایلام پرداخت شد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، ایلام - خبرنگاران - دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام گفت: طی 9 ماهه امسال 45 میلیارد و 130 میلیون ریال تسهیلات اشتغال برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد در این استان پرداخت شده است.

خبرنگاران 45 میلیارد ریال تسهیلات به بهبود یافتگان اعتیاد در ایلام پرداخت شد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، محمد کریمی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دهلران گفت: این تسهیلات توسط بهزیستی، کمیته امداد، اداره زندان ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به 79 نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد در راستای اشتغال آنها پرداخت شده است.

وی با اشاره به وجود 16 کارگاه اشتغالزایی در استان اضافه نمود: 72 بهبودیافته از دام اعتیاد هم اکنون در این کارگاه ها مشغول بکار هستند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام یادآور شد: طی 9 ماهه امسال 254 نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد در دوره های آموزش مهارت شغلی شرکت نموده اند.

کریمی به 37 مرکز درمان دارویی بخش خصوصی و دولتی در استان با پوشش چهار هزار و 500 نفر اشاره نمود و گفت: 15 مرکز فعال اقامتی میان مدت در استان نیز سه هزار و 700 نفر را تحت پوشش دارند.

وی افزود: 185 سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان ایلام فعالیت دارند.

فرماندار دهلران نیز در این نشست گفت: کاهش سن گرایش به اعتیاد و گرایش زنان به مواد مخدر از آسیب جدی حوزه اجتماعی هستند.

مجید عسگری افغانستان را قطب فراوری مواد مخدر جهان عنوان نمود و یادآور شد: ایران در راستا ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب قرار گرفته است و این مسئله موجب می گردد مواد مخدر آسیب های جدی برای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به آمار شهدای مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: این موضوع نشان می دهد کشورمان به تنهایی در مقابل عاملان این بلای خانمان سوز ایستاده است.

فرماندار دهلران پائین آمدن سن مصرف مواد مخدر را زنگ خطری جدی دانست و اضافه نمود: امروز زنان نیز به این بلای خانمان سوز گرفتار شده اند و این موجب از هم پاشیدگی کانون خانواده ها شده است.

عسگری بر ضرورت توجه به بحث های مقابله ، درمان ، پیشگیری و آموزش از مواد مخدر تاکید و افزود: مطلع سازی خانواده ها از آسیب های مواد مخدر و اصلاح تفکرات نادرست در مورد خواص ساختگی و غیر علمی برای مواد مخدر از دیگر موضوعاتی است که باید دنبال کرد.

وی با اشاره به مجاورت شهرستان دهلران در کنار استان خوزستان و بویژه شهرستان اندیمشک گفت: بدلیل مجاورت در کنار کانون آلوده وظایف متولیان و مردم در راستای پیشگیری بیشتر است.

فرماندار دهلران بر پایش مسمتر کانون های کارگری، دانشجویی و دانش آموزی در شهرستان تاکید نمود و اضافه نمود: متولیان و مردم باید در مورد امر اجتماعی کردن مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر همت مضاعف نمایند.

عسگری گفت: 16 سازمان مردم نهاد در این شهرستان در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 45 میلیارد ریال تسهیلات به بهبود یافتگان اعتیاد در ایلام پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 45 میلیارد ریال تسهیلات به بهبود یافتگان اعتیاد در ایلام پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید