خبرنگاران غربالگری 300 هزار نفر در مبادی ورودی هرمزگان

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان از غربالگری 300 هزار نفر در مبادی ورودی استان از ابتدای شروع این طرح اطلاع داد و گفت: از این شمار 180 نفر مشکوک به بیماری کرونا بودند.

خبرنگاران غربالگری 300 هزار نفر در مبادی ورودی هرمزگان

فریدون همتی چهارشنبه شب در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: بیشتر افراد مشکوک به بیماری کرونا به شهرهای خود بازگشته اند یا به بیمارستان ها و مراکز درمانی معرفی شدند.

وی تاکید نمود: برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از بیماری کرونا، هیچ خدماتی به ویژه در ایام تعطیلات نوروز به گردشگران و مسافران در هرمزگان ارایه نمی گردد و مراقبت شدیدی در همه مبادی ورودی و خروجی استان در حال اجرا است.

همتی ادامه داد: تمامی هتل ها و اماکن اقامتی استان هرمزگان نیز به صورت داوطلبانه تعطیل شده و به گردشگران خدمات نمی دهند و همچنین نصب چادر در تمامی بوستان ها و به ویژه در سواحل استان ممنوع است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: بازارها نیز به صورت داوطلبانه به حالت نیمه فعال درآمده و انتظار ما از همه مردم عزیز این است که برای حفظ سلامتی خود و دیگران در این ایام مسافرت نداشته باشند و در خانه بمانند.

وی تاکید نمود: نوروز 99 خدمات گردشگری دریایی در راستای سفر به جزایر نیز ارائه نخواهد شد و گردشگران نمی توانند به جزایر هرمزگان سفر نمایند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 150 کشور سرایت نموده است.

کرونا مانند سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود 80 درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود 6 درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در محیط های شلوغ، از اهمیت ویژه ای در قطع شیوع زنجیره انتقال کرونا دارد.

طبق آمارهای اعلام شده تا روز 28 اسفندماه 124 نفر در استان هرمزگان مبتلا به کرونا شدند که از این شمار 11 نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران غربالگری 300 هزار نفر در مبادی ورودی هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غربالگری 300 هزار نفر در مبادی ورودی هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید