ثبت رکورد تازه شیوع کرونا در کره جنوبی؛ تشدید فاصله گذاری

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، در حالی که محدودیت های اعمال شده در کره جنوبی پیروز به مهار شیوع موج جدید شیوع کرونا در این کشور نشده و شمار مبتلایان در روز جمعه به حدنصاب تازه ای رسید ، مقامات کره جنوبی لزوم تشدید مقررات فاصله گذاری را بررسی می کنند.

ثبت رکورد تازه شیوع کرونا در کره جنوبی؛ تشدید فاصله گذاری

به نقل از رویترز ، سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری کره اعلام نمود که تا پنجشنبه شب یک هزار و 241 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است که این بالاترین رقم روزانه ابتلا به این بیماری است که تا کنون ثبت شده است. میزان ابتلای روزانه به کرونا در کره جنوبی در چند هفته گذشته در حول و حوش حد نصاب یک هزار مورد بوده است اما دولت بنا به نگرانی های اقتصادی ، دربرابر اعمال شدیدترین تدابیر کنترلی سطح-3 حداقل برای منطقه سئول مقاومت کرده و تاکید کرده که این آخرین راهکار است.

محدودیت های سطح-3 ضرورتا به معنی قفل شدن چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا خواهد بود که مطابق آن 1.2 میلیون کسب و کار دیگر بسته خواهد شد و تنها اجازه حضور کارکنان ضروری داده خواهد شد.

مقامات بهداشتی شیوع کرونا در یکی از بیمارستان های سئول را علت افزایش شمار روزانه ابتلا می دانند و گفته اند که روز یکشنبه در جلسه ای درباره تشدید احتاقتصادی محدودیت ها و مقررات فاصله گذاری تا سطح-3 را بررسی خواهند کرد. در یک زندان در شرق سئول 478 زندانی و 20 تن از کارکنان زندان به کرونا مبتلا شده و ابتلای 288 نفر دیگر هم روز پنجشنبه تایید شد.

این در حالی است که خیابان های اطراف کلیساها که شرایط عادی مملو از خودرو و مردم بود اکنون خالی شده و مراسم های کریسمس بطور آنلاین برگزار می شود. در این هفته محدودیت های جدیدی از جمله ممنوعیت تجمع بیش از چهار نفر اعمال شده و همچنین فعالیت های مرکز اسکی و گردشگری تعلیق شده است. روز پنجشنبه بیش از 118 هزار تست کرونا در سطح کشور انجام شد . مقامات از هفته گذشته تست کرونا را برای شناسایی بهتر منشاء های آلودگی افزایش داده اند.

بنا بر آمار سازمان کنترل و پیشگیری بیماری تا کنون 54 هزار و 770 نفر در کره جنوبی به کرونا مبتلا شده که از این تعداد 773 نفر جان باخته اند.

در حالی که شیوع کرونا در کره جنوبی بار دیگر اوج گرفته است ، مدارس سئول از روز سه شنبه 25 آذر ماه به مدت یک ماه تعطیل شد و مقامات از مردم خواستار رعایت مقررات فاصله گذاری اجتماعی شده و نسبت به تشدید محدودیت ها هشدار دادند. در همین حال ، یون تائه- هو یکی از مقامات بهداشتی این کشور روز چهارشنبه اعلام نمود که کره جنوبی از بیم شیوع نوع جدید ویروس کرونا ، تمام پروازها از انگلیس را بطور موقت و تا انتها ماه دسامبر به تعلیق در می آورد. شناسایی گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس که 70 درصد از نوع قبل سریع تر منتشر می شود باعث شده که بسیاری از کشورهای اروپایی آمریکایی و آسیایی از بیم شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را به روی انگلیس ببندند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "ثبت رکورد تازه شیوع کرونا در کره جنوبی؛ تشدید فاصله گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد تازه شیوع کرونا در کره جنوبی؛ تشدید فاصله گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید