تهران خیز تازه سوش دلتا را تجربه می کند

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، خبرگزاری خبرنگاران- فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونا: باید بپذیریم که تهران در موج پنجم شیوع ویروس کروناست و خیز نو سوش دلتا را تجربه می کند.

تهران خیز تازه سوش دلتا را تجربه می کند

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، دکتر علی رضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان تهران افزود: مدل بستری بیماران اعم از زمان کوتاه شروع بیماری و درگیری ریه، بالا رفتن سن مبتلایان، افزایش مبتلایان بین 20 تا 30 سال و همچنین افزایش تعداد مبتلایان زیر 10 سال، افزایش مرگ و میر زیر 20 سال و علائمی مانند آبریزش بینی همگی نشان از سوش دلتاست؛ بنابراین در خیز نو سوش دلتا هستیم.

دکتر زالی گفت: دو مشکل در این خصوص داریم یکی سرعت انتقال که 8 تا 12 درصد بالاتر از سوش آلفای انگلیسی است و 60 درصد هم سرایت پذیری بیشتری نسبت به سوش آلفا دارد. همچنین در بحث درمان هم هنوز در مطالعات خود به پاسخ روشنی نرسیده ایم.

وی گفت: از همه مهمتر مسئله واکسن گریزی این سوش نو است که این خیلی مهم است.

فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: در دنیا به دلیل رقابت اقتصادی که تولیدکنندگان واکسن دارند همه تولیدکنندگان اعلام می کنند که واکسن ما در مقابل این سوش مقاوم است و سوش دلتا از سوش ویروس آفریقایی هم که واکسن گریزترین سوش است، درصد مقاومت آن در مقابل واکسن ها بالاتر است و البته کسانی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند مقاومت بیشتری نسبت به این ویروس دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تهران خیز تازه سوش دلتا را تجربه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران خیز تازه سوش دلتا را تجربه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید