سال تحصیلی نو غیر حضوری شروع می گردد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، خبرنگاران/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در وهله اول سلامت دانش آموزان و معلمین در اولویت واقع شده است بنابراین تا زمانی که شرایط مناسب نباشد، اصراری برای حضور دانش آموزان در مدارس نداریم لذا از اول مهرماه سالجاری مدارس به صورت غیرحضوری شروع می گردد.

سال تحصیلی نو غیر حضوری شروع می گردد

محمد رحمتی، در مورد آمادگی آموزش و پرورش گیلان برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها سال جاری حدود 382 هزار دانش آموز در سراسر استان سال تحصیلی نو را از ابتدای مهرماه آغاز می نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تا به امروز بر اساس اطلاعیه های قبلی 90 درصد دانش آموزان فرایند ثبت نام خود را در مدارس تکمیل نموده اند، افزود: پیش بینی می گردد همه دانش آموزان در موعد مقرر تا انتها شهریور در مدارس ثبت نام می نمایند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مدارس عادی در هنگام ثبت نام حق دریافت پول را ندارند؛ اما بعضی مدارس خاص، شاهد، نمونه دولتی و هیات امنایی دارایی شهریه هایی هستند، بعلاوه مدارس غیردولتی هم دارای شهریه های معینی هستند که هنگام ثبت نام پرداخت می نمایند.

رحمتی در مورد بازگشایی مدارس گفت: در وهله اول سلامت دانش آموزان و معلمین در اولویت قرار گرفته است بنابراین تا زمانی که شرایط مناسب نباشد، اصراری برای حضور دانش آموزان در مدارس نداریم لذا از اول مهرماه سالجاری مدارس به صورت غیرحضوری آغاز می گردد. در سال تحصیلی نو آموزش تدریجی است و در ابتدا به صورت غیرحضوری آغاز می گردد و پس از اتمام واکسیناسیون معلمین، کادر مدارس، رانندگان سرویس و اولیای دانش آموزان فرآیند آموزش حضوری در دستورکار قرار می گیرد لذا اولیا نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان توضیح داد: مدیران کل براساس صلاحدید ستاد کرونا قدم بر می دارند و قبل از آغاز آموزش های حضوری اولین قدم اعتمادسازی است و براین اساس هر زمان زمینه آموزش حضوری فراهم شد، مدارس بازگشایی می گردد.

وی با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان بیان نمود: براساس برنامه ریزی ها از 15 مرداد سال جاری، اغلب فرهنگیان دز اول واکسن را دریافت کردند، در حال حاضر هم تزریق دز دوم آغاز شده و به سرعت در حال اجرا است و پیش بینی می گردد تا انتها شهریورماه انجام واکسیناسیون فرهنگیان به اتمام برسد.

رحمتی با تاکید بر اینکه اولیا نگران نباشند زیرا تا زمانی که شرایط برای آموزش حضوری فراهم نگردد، آموزش ها حضوری نمی گردد، افزود: تا به امروز در مراحل مختلف سرانه بهداشتی مدارس اختصاص یافته ئ ذر صورت اعلام بازگشایی مدارس، مقدمات لازم فراهم می گردد؛ در حد احتیاج ضروری هم ماسک و مواد ضدعفونی نماینده و گندزایی برای مدارس تهیه می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه براساس آمارها 86 درصد دانش آموزان گیلانی در شبکه شاد احراز هویت شدند، گفت: در سال با غیرحضوری شدن آموزشها با چالش هایی روبرو شدیم که با همکاری خودجوش اولیا و خیرین گوشی هوشمند و تبلت برای بعضی از دانش آموزان بی بضاعت تهیه شد وبعلاوه توانستیم به وسیله کانال های مختلف 3900 گوشی هوشمند و تبلت را تهیه و بین دانش آموزان احتیاجمند توزیع کنیم. سال جاری هم این پویش اجرا می گردد و با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی از مردم و خیریت برای تهیه تبلت و گوشی دعوت می کنیم.

وی در مورد معین شرایط فرهنگیان در انتظار معین شرایط، گفت: 2952 همکار منتظر استخدام در استان داریم که کوشش کردیم سال جاری شرایط شغلی این بزرگواران را معین کنیم و برنامه ریزی هایی انجام شده و با توجه به محدود بودن سهمیه استان و بعلاوه قوانین و مقررات استخدامی، بعضی از این همکاران جهت انجام خدمت باید به استان های همجوار که احتیاج دارند مراجعه نمایند.

110 روستای گیلان طی یکسال گذشته به شبکه ارتباطات پهن باند متصل شدند

در ادامه فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در تماس تلفنی با گفت وگوی ویژه خبری اظهار کرد: سال گذشته 200 روستا داشتیم که به شبکه ارتباطات پهن باند دسترسی نداشتند که با وجود مسائل مالی و محدودیت اعتباری و بعلاوه تامین تجهیزات ما که به صورت وارداتی است توانستیم در این مدت 35 سایت نو و ارتقا یافته را در استان راه اندازی کنیم و در حال حاضر بیش از 95 روستا تحت پوشش شبکه ارتباطات پهن باند قرار گرفتهاند و 15 روستا هم تا انتها شهریور تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: با توجه به تصمیمات ستاد کرونای استان اگر شرایط در روستاها وجود داشته باشد امکان برگزاری آموزش حضوری در روستاهای صعب العبور که فاقد دسترسی به شبکه هستند و از تعداد دانش آموزان محدودی هم برخوردارند، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سال تحصیلی نو غیر حضوری شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال تحصیلی نو غیر حضوری شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید