بهره مندی 300 کودک دارای اختلال اُتیسم از خدمات آموزشی و توانبخشی

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: 300 کودک دارای اختلال اُتیسم از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند می شوند.

بهره مندی 300 کودک دارای اختلال اُتیسم از خدمات آموزشی و توانبخشی

وبلاگ آموزش شبکه اهواز - غلامعلی جعفری گفت: تعدادی از مراکز به عنوان پایگاه های دائمی اجرای برنامه غربال، تشخیص و مداخله مدون سازمان معرفی شده اند.

او می گوید: بچه هایی که در مراکز از آموزش تخصصی و توانبخشی بهره مندی می شوند، به مدارس عادی و بعضی هم به مدارس بچه ها با احتیاج های ویژه راه پیدا خواهند کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: سازمان بهزیستی با تامین و پرداخت یارانه به مراکز آموزشی و توانبخشی اُتیسم زیر نظارت خود، بسته کامل خدمتی مورد احتیاج این افراد در طول یک ماه را تهیه نموده و همه روزه از ساعت 8 تا 13 در اختیار بچه ها و خانواده آن ها قرار داده است.

این مقام مسئول گفت والدین توانخواه به هر نحو مایل به مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی یا پایگاه های غربال نباشند، می توانند نسبت به تکمیل آزمون هیوا در سامانه Autism.behzisti.net اقدام و گزارش شرایط فرزند خود را از سامانه دریافت نمایند.

خوزستان دارای 6 پایگاه فعال غربالگری اختلال طیف اُتیسم در شهرستان های اندیمشک، ماهشهر، امیدیه و 3 پایگاه در اهواز است، و اگر پس از ارجاع فرد به روانپزشک، احتیاج به انجام مراحل تشخیصی با دقت بیشتری باشد، فرد به نزدیکترین پایگاه غربالگری اختلال طیف اوتیسم فرستاده می گردد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهره مندی 300 کودک دارای اختلال اُتیسم از خدمات آموزشی و توانبخشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 300 کودک دارای اختلال اُتیسم از خدمات آموزشی و توانبخشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید