بازگشت معترضان به خیابان های آمریکا

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، ایرنا نوشت: شامگاه انتخابات آمریکا در حالیکه نگرانی هایی از بروز تنش و خشونت مطرح شده بود، معترضان به نابرابری نژادی در این کشور به خیابان ها آمدند.

بازگشت معترضان به خیابان های آمریکا

در این راهپیمایی که در پورتلند شکل گرفته، تا به امروز خشونتی از آن مخابره نشده است، به صورت مسالمت آمیز برگزار گردید و خواسته اصلی آنها تداوم مطالبه ای است که از بهار سال جاری و پس از مرگ جورج فلوید شروع شد.

جورج فلوید 46 ساله، سیاهپوستی بود که در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا پس از آنکه پلیس سفید پوست به مدت 9 دقیقه زانوی خود را بر گردن او نهاده بود و او فریاد می زد که نمی توانم نفس بکشم، جان باخت.

فیلم این خشونت علیه شهروند سیاهپوست به سرعت در کل آمریکا گسترش یافت و موج بزرگی از اعتراض ها را برانگیخت که همچنان ادامه دارد، هرچند که کمی از شدت ابتدایی آن کاسته شده است.

هدف از این راهپیمایی انتخابات نبود و هیچ شعاری درباره حمایت از جو بایدن یا دونالد ترامپ شنیده نشد.

در این راهپیمایی شعارهایی علیه جداسازی بچه ها مهاجر در مرزها از خانواده هایشان سر داده می شد.

گزارش رسانه های آمریکایی از آن حکایت دارد که نزدیک به 500 کودکی که در قفس های مرزی نگهداری می شوند، همچنان فاقد خانواده هستند و جست وجوها برای یافتن والدینشان بی نتیجه بوده است.

این مساله مورد انتقاد جدی جو بایدن نامزد دموکرات ها در مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نهاده شد که بر ساخت دیوار مرزی و ممنوعیت ورود مهاجران تاکید داشت.

یکی از این شعارها این بود که همه از خانه خارج شوید و به خیابان ها بیایید، بدون عدالت، صلحی وجود نخواهد داشت

همچنین راهپیمایی کنندگان بر شعار اصلی این اعتراض ها یعنی زندگی سیاهان مهم است تاکید داشتند.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "بازگشت معترضان به خیابان های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت معترضان به خیابان های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید