الحریری اگر قادر به تشکیل دولت لبنان نیست، کناره گیری کند

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه به نقل از لبنان 24، جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی لبنان امروز دوشنبه سخنانی را در مورد مسأله تشکیل کابینه جدید این کشور عنوان نمود.

الحریری اگر قادر به تشکیل دولت لبنان نیست، کناره گیری کند

بر اساس این گزارش، باسیل در این خصوص ضمن انتقاد از عدم تشکیل کابینه جدید لبنان توسط سعد الحریری، گفت: خواسته من از حریری این است که یا دولت جدید لبنان را تشکیل دهد و یا از پست خود کناره گیری کند.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه این کشور دیگر تحمل بن بست سیاسی را ندارد، توضیح داد: کسی که نمی تواند دولت جدید لبنان را تشکیل دهد، باید از سِمَت خود کناره گیری نماید.

باسیل همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن حمایت از سیاست چرخش به سمت شرق، گفت: این سیاست باعث بسته شدن درهای غرب به روی لبنان نمی گردد. وی همچنین برخورداری لبنان از قدرت موشکی را به عنوان یک قدرت بازدارنده برای این کشور معرفی کرد.

پیش از این نیز روزنامه لبنانی الاخبار در مطلبی نوشته بود: میشل عون، رئیس جمهور لبنان اخیراً در جریان دیدارهایی که داشته است، سخنان صریحی را در مورد علت اصلی اختلافات خود با سعد الحریری مطرح نموده است. او گفته است که در حسن نیت الحریری در تشکیل ائتلافات داخلی شک و تردید دارد.

روزنامه مذکور در مطلب خود همچنین عنوان نموده است: عون معتقد است که سعد الحریری کوشش می نماید تا بر شرکای سیاسی داخلی خود بیفزاید و یک ائتلاف را تشکیل دهد و در عین حال برای جلب حمایت های بین المللی نیز کوشش می نماید. رئیس جمهور لبنان گفته است که هدف اصلی حریری تسلط بر نهادها و مؤسسات مختلف است.

روزنامه الأخبار همچنین در این مطلب خود تأکید نموده است: به گفته رئیس جمهور لبنان، یکی از اهدافی که الحریری برای تحقق آن کوشش می نماید، ممانعت از تحقیقات قضائی در مورد فعالیت های اقتصادی بانک مرکزی به ریاست ریاض سلامه است. در حال حاضر نام ریاض سلامه نیز در لیست ائتلافی که الحریری کوشش می نماید آن را تشکیل دهد، حضور دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "الحریری اگر قادر به تشکیل دولت لبنان نیست، کناره گیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحریری اگر قادر به تشکیل دولت لبنان نیست، کناره گیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید