الکاظمی تسریع در اقدامات عملی برای توسعه روابط با عربستان را خواهان شد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، هیئت عربستانی به ریاست وزیر سرمایه گذاری این کشور و اعضای شورای هماهنگی عراق و عربستان با مصطفی الکاظمی ملاقات کردند.

الکاظمی تسریع در اقدامات عملی برای توسعه روابط با عربستان را خواهان شد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، به نقل از میدل ایست نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز دوشنبه از هیئت عربستانی به ریاست وزیر سرمایه گذاری عربستان و اعضای شورای هماهنگی عراق و عربستان استقبال کرد.

دو طرف در این ملاقات درباره تقویت همکاری ها بین دو کشور در عرصه های مختلف علاوه بر گام های اتخاذ شده برای پیشبرد تقویت همکاری مالی رایزنی کردند.

هیئت عربستان در ملاقات با الکاظمی، سلام سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و همچنین تاکید ولیعهد بر اهمیت تقویت همکاری همه جانبه مشترک را به نخست وزیری عراق ابلاغ کرد.

الکاظمی ضمن استقبال از افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور پس از افتتاح گذرگاه مرزی عرعر در ماه گذشته، از شورای هماهنگی عراق و عربستان، تسریع در اقدامات عملی برای گسترش روابط مالی بین دو کشور را خواهان شد.

رئیس هیئت عربستانی نیز تاکید نمود که تقویت همکاری ها، دو کشور را قادر می سازد به مقابله با چالش های مشترک چه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا یا در زمینه های مالی که تاثیر مثبتی بر رفاه و ثبات دو کشور علاوه بر تقویت صلح منطقه ای خواهد داشت، بپردازند.

همچنین محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق با ماجد القصبی، وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان و هیئت همراه وی ملاقات و گفت وگو کرد.

طرفین در این ملاقات درباره مناسبات روزافزون دوجانبه، هماهنگی و همکاری بر اساس توافقات و یادداشت های تفاهم امضا شده در زمینه مالی، سرمایه گذاری و مبادلات تجاری در راستای منافع متقابل رایزنی کردند.

الحلبوسی در این ملاقات تاکید نمود که مجلس از تقویت همکاری میان دو کشور و هر آنچه منجر به فعال سازی چرخ سرمایه گذاری و اقتصاد در عراق و هموارسازی موانع از رهگذر قانون گذاری های لازم برای ایجاد بستر جذاب سرمایه گذاری می شد، حمایت می نماید.

از سوی دیگر، وزیر تجارت و سرمایه گذاری با اعلام تمایل ریاض برای تداوم همکاری و ارتباط با عراق در همه زمینه ها، اظهار کرد: عربستان همه کوشش ، تجربیات و امکانات خود را برای تحقق عملی نتایج همکاری ها بکار خواهد بست.

وزیر تجارت عربستان همچنین درود و سلام پادشاه، ولیعهد و رئیس شورای این کشور را به الحلبوسی ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "الکاظمی تسریع در اقدامات عملی برای توسعه روابط با عربستان را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی تسریع در اقدامات عملی برای توسعه روابط با عربستان را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید