گوترش: همه گیری کرونا 100 میلیون نفر را به فقر کشانده است

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد از نابرابری دسترسی به واکسن بین کشورهای مرفه و فقیر، اضافه نمود کرونا 100 میلیون نفر را در دنیا از ابتدای همه گیری به فقر کشانده است.

گوترش: همه گیری کرونا 100 میلیون نفر را به فقر کشانده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آموزش شبکه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از نابرابری واکسن انتقاد نموده که به گفته وی به این معنی است که بار همه گیری کرونا به طور نامتناسب بر دوش فقرا افتاده است.

گوترش در نشست صندوق بین المللی پول گفت همبستگی دنیای در عمل از بین رفته و افرادی که در منطقه ها درگیری و کشورهای شنماینده زندگی می نمایند از همه بیشتر رنج می برند.

به گزارش یورونیوز، وی گفت که 100 میلیون نفر از ابتدای همه گیری کرونا در دنیا به فقر کشانده شده اند و چهار میلیارد نفر فاقد حمایت اجتماعی، مراقبت های بهداشتی و امنیت شغلی هستند.

گوترش تاکید نمود که چنین نابرابری ای زمینه مناسبی برای خشونت و درگیری ایجاد می نماید.

نابرابری در واکسیناسیون

دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد نابرابری دسترسی به واکسن گفت: یک موضوع کلیدی این بود که در حالی که کشورهای پیشرفته به واکسن دسترسی داشته و توانسته اند جمعیت خود را واکسینه نمایند، کشورهای فقیر هنوز آن چیزی را که احتیاج دارند در اختیار ندارند.

وی گفت: نابرابری (در دسترسی به) واکسن یک تهاجم اخلاقی است که دنیا را به مرگ میلیون ها نفر دیگر محکوم و رکود اقتصادی را طولانی می نماید که می تواند میلیاردها دلار هزینه داشته باشد و از همه بیشتر به فقیرترین کشورها ضربه بزند.

گوترش در ادامه از کشورها خواست تا از استراتژی واکسیناسیون دنیای سازمان دنیای بهداشت حمایت نمایند که هدف آن این است که تا سال 2022، 70 درصد از مردم همه کشورها در مقابل کرونا واکسینه شده باشند.

وی توضیح داد: در کشورهایی که تحت بحران و درگیری قرار گرفته اند، واکسیناسیون احتیاجمند سرمایه گذاری هدفمند در سازوکارها و ظرفیت های تحویل محلی است. این نه تنها تضمین می نماید که واکسن ها به سرعت و عادلانه تحویل داده شوند، بلکه سیستم های بهداشت محلی و ملی را تقویت می نماید و به جلوگیری از همه گیری های آینده یاری می نماید.

بهبود اقتصادی

گوترش بعلاوه در مورد بهبود اقتصاد دنیای که در کشورهای ثروتمند در حال رخ دادن است اما در کشورهای فقیر این طور نیست، گفت که اقتصادهای پیشرفته 28 درصد از فراوری ناخالص داخلی خود را برای احیای اقتصادی سرمایه گذاری می نمایند، رقمی که برای کم توسعه ترین کشورها به 1.8 درصد کاهش می یابند.

وی اضافه نمود: کشورهایی که از جنگ و بحران آسیب دیده اند، کمترین فضای اقتصادی را برای سرمایه گذاری در سیاست های مورد احتیاج خود برای بهبودی پایدار و فراگیر دارند؛ سیاست هایی مانند انرژی تجدیدپذیر، حمایت اجتماعی و مراقبت های بهداشتی برای همه.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "گوترش: همه گیری کرونا 100 میلیون نفر را به فقر کشانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: همه گیری کرونا 100 میلیون نفر را به فقر کشانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید