افت 10 هزار و 963 واحد شاخص بورس

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه معاملات امروز با کاهش 10 هزار و 963 واحد روبه رو شد.

افت 10 هزار و 963 واحد شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ آموزش شبکه، بورس اوراق بهادار تهران که در دو روز گذشته فرایند رو به رشد به خود گرفته بود، امروز از ابتدای ساعات معامله با فرایند ریزشی شروع شد، به گونه ای که در انتها معاملات با کاهش 10 هزار و 963 واحد به رقم یک میلیون و 145 هزار و 970 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 2535 واحد به رقم 382 هزار و 996 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 هزار و 583 میلیارد تومان بالغ شد. امروز معامله گران در بورس بیش از 5.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 490 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 237 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص های بورس قرمز بودند، بگونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.95 درصد کاهش یافتند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.66 درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور 0.84 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط 0.67 درصد کاهش داشت.

امروز نماد پالایش نفت اصفهان، یک تنه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشت و نماد های ملی مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و ایران خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 117 واحد کاهش یافته و به رقم 17 هزار و 724 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 181 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 1.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 255 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 121 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نماد های صنعتی مینو، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، هلدینگ سرمایه گذاری میراث فرهنگی، سنگ آهن گهرزمین و مدیریت انرژی امید تابان حور بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

قرار بود مبلغ 2 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار به صندوق توسعه بازار اختصاص پیدا کند که هنوز این امر اتفاق نیفتاده، همچنین دولت قول داده بود، بر اساس مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی زیان خریداران پالایش یکم جبران گردد در حالی که هنوز جبران نشده و خریداران پالایش یکم با 29 درصد زیان همراه هستند.

مجموعه این برنامه هایی که از سوی دولت اعلام شده، اما انجام نشده است در کاهش بی اعتمادی به بازار اثرگذار است، این هفته دومین عرضه اولیه در بورس تهران در لیزینگ بانک کارآفرین انجام می گردد.

اصلاح اعتماد مردم به بازار نقش مهمی در افزایش مشارکت در خرید سهام ارز اولیه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت 10 هزار و 963 واحد شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 10 هزار و 963 واحد شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید