یاری های اولیه هنگام وقوع حمله قلبی

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، حمله قلبی یک شرایط اورژانسی است و به همین علت آگاهی از یاری های اولیه برای یاری به بیمار پیش از حضور نیروهای امدادی حائز اهمیت است.

یاری های اولیه هنگام وقوع حمله قلبی

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، اگر با فرد مبتلا به دچار حمله قلبی روبرو شدیم، لازم است از یاری های اولیه ضروری مطلع باشیم تا پیش از زمان حضور نیروهای اورژانس، احتمال مرگ بیمار کاهش یابد. در مواقعی که حضور نیروهای اورژانس زمانبر است، مطلعی از یاری های اولیه و به کار گیری آن ها بیش از پیش اهمیت پیدا میکند.

علائم حمله قلبی

علائم حمله قلبی فرق دارد و به علت احساس ترس و وحشت همراه با آن، درک درست علائم این عارضه سخت است. معمولا هنگامی که حمله قلبی رخ می دهد، افراد درد قفسه سینه وحشتناکی را تجربه می نمایند. درد اغلب در مرکز قفسه سینه است بعلاوه بعلاوه درد در فک، شانه، بازوها، معده و در پشت احساس می گردد. این درد ناشی از آن است که انسداد مانع از رسیدن خون به عضله قلب می گردد بعلاوه درد ناشی از حمله قلبی با استراحت کاهش نمی یابد. فرد معمولا در بازوی چپ احساس ضعف و بی حسی دارد و دچار تنگی نفس می گردد.

یاری های اولیه به هنگام حمله قلبی

بلافاصله پس از مشاهده علائم حمله قلبی در فرد، لحظه ای منتظر نمانید و اقدامات لازم را انجام دهید. باید به خاطر داشت که در چنین شرایط بحرانی هر ثانیه اهمیت دارد.

با اورژانس تماس بگیرید

اولین و مهمترین مرحله، تماس با شماره اورژانس است. حتی اگر یاری های اولیه روی بیمار انجام گردد، فرد همچنان به دریافت یاری های پزشکی در اسرع وقت احتیاج دارد.

به فرد یاری کنید تا بنشیند

بلافاصله پس از تماس با اورژانس به فرد یاری کنید تا آرام بنشیند. نشستن فشار بر قلب را کاهش می دهد.

با بیمار صحبت کنید

تا زمان رسیدن نیروهای اورژانس، به آرامی با فرد صحبت کنید. به بیمار امید بدهید که یاری های پزشکی در راه است و او بهبود پیدا می نماید.

عملیات احیای قلبی انجام دهید

اگر فرد هوشیاری خود را از دست داد، لازم است عملیات احیای قلبی انجام دهید. اگر فرد نفس نمی کشد یا نبض او را پیدا نمی کنید، پس از تماس با اورژانس، عملیات احیای قلبی را برای حفظ جریان خون انجام دهید. لازم است فرد با یک ریتم به نسبت سریع - حدود 100 تا 120 بار در دقیقه- به مرکز قفسه سینه فشار وارد کند.

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه به نقل از تایمزآو ایندیا، در حالی که یاری های اولیه می تواند پیامدهای حمله قلبی را به تعویق بیندازد یا در بسیاری از موارد از بروز آن ها جلوگیری کند، ضرورت دارد پیش از هر اقدامی از نیروهای اورژانس یاری گرفت حتی در صورت احساس برطرف کسالت لازم است به بیمارستان مراجعه کرد. انجام معاینات در زمان مناسب بسیار لازم است تا درمان پزشکی به موقع شروع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یاری های اولیه هنگام وقوع حمله قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های اولیه هنگام وقوع حمله قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید