کاردستی شب یلدا ، آموزش ساخت 10 مدل با ساده ترین مواد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، درست کردن کاردستی برای شب یلدا می تواند به شما یاری کند تا این شب را حسابی برای بچه ها و بزرگتر ها سرگرم کننده برگزار کنید. حتی از این کاردستی ها می توانید به عنوان گیفت شب یلدا بهره ببرید. اما برای درست کردن انواع کاردستی شب یلدا به چه لوازمی نیاز داریم؟ چطور می توان یک کاردستی شب یلدا با وسایل دور ریختنی درست کرد؟ روش تهیه کاردستی شب یلدا با میوه و با نمد چگونه است؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران می توانید با آموزش ساخت 10 کاردستی شب یلدا آشنا شوید.

کاردستی شب یلدا ، آموزش ساخت 10 مدل با ساده ترین مواد

1- برای کاردستی شب یلدا یک سنجاق سینه اناری با نمد درست کنید

درست کردن کاردستی جزو آداب و رسوم شب یلدا نیست اما شما می توانید به عنوان گیفت و هدیه برای همه اعضای خانواده یک سنجاق سینه به شکل انار درست کنید. سپس آن را به عنوان گیفت به همه هدیه دهید. درست کردن این کاردستی برای شب یلدا بسیار راحت است و زیاد وقتتان را نمی گیرد. برای درست کردن این سنجاق سینه باید مراحل زیر را دنبال کنید.

وسایل مورد احتیاج برای درست کردن سنجاق سینه اناری

نمد قرمز

قفل مخصوص گل سینه

نمد سفید

چسب

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

نخ قرمز

پولک یا مهره های کوچک قرمز

مراحل درست کردن کاردستی یلدایی سنجاق سینه اناری

مرحله اول

برای درست کردن این کاردستی با نمد برای شب یلدا با نمد باید ابتدا یک دایره کوچک به مقدار تقریبا 2 بند انگشت روی نمد قرمز بکشید. سپس دور آن را با قیچی ببرید. حالا یک دایره کوچک تر با نمد سفید ببرید. آن را به یاری چسب داخل دایره قرمز بچسبانید.

مرحله دوم

نگین، پولک یا مهره های قرمز را به جای دانه های انار به صورت پراکنده روی نمد سفید بدوزید. بعد از آن باید با نمد قرمز قسمت بالای انار را درست کنید. برای این کار دو خط موازی افقی به مقدار تقریبا یک بند انگشت بکشید. سپس لبه بالایی یک طرف نمد را به صورت زیگزاگ برش دهید، طوری که 3 مثلث در آن ایجاد گردد. سپس دو طرف آن را به داخل تا کنید و آن را در قسمت بالای انار بدوزید.

مرحله سوم

در پایان یک قفل مخصوص گل با چسب پشت گل سینه بچسبانید و در شب یلدا آن را به کسانی که دوستشان دارید هدیه دهید. این کاردستی نمدی یک ایده بی نظیر برای کاردستی شب یلدا برای مدرسه نیز محسوب می گردد.

2- کاردستی برای شب یلدا زیر لیوانی هندوانه با فوم اکلیلی درست کنید

یک ایده فوق العاده مجذوب کننده برای کاردستی شب یلدا درست کردن زیر لیوانی هندوانه است. هر چند که می توانید این زیر لیوانی ها را به روش های مختلفی تهیه کنید، اما ما ایده بی نظیری برای این کار داریم.

برای تهیه زیر لیوانی هندوانه ای می توانید از تکه های برش خورده چوب بهره ببرید. این چوب ها را خوب تمیز کنید. سپس با استفاده از گواش یا هر رنگ دیگری که در دسترس دارید، روی آن را به شکل هندوانه نقاشی کنید.

می توانید دور تا دور بخش داخلی چوب را به رنگ سبز رنگ کنید. سپس یک مقوا یا فوم الکیلی قرمز را به صورت دایره ای و به مقدار قسمت داخلی چوب برش دهید. سپس یک کاغذ رنگی سفید را کمی بزرگ تر دایره قرمز برش دهید. دایره قرمز را داخل دایره سفید بچسبانید.

حالا آن را با کمی چسب روی چوب محکم کنید. برای دانه های هندوانه نیز می توانید از رنگ مشکی یا مقوای مشکی برش خورده به صورت اشکی بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین آداب و رسوم شب یلدا در کشورهای دیگر

3- از پوست هندوانه دور ریختنی برای کاردستی شب یلدا بهره ببرید

وجود هندوانه در سر سفره یلدا و هر نمادی که شبیه به هندوانه و انار باشد، می تواند به سفره شب یلدای شما زیبایی ببخشد. درست کردن انواع کیک و شیرینی به شکل هندوانه در شب یلدا مرسوم است. برای تزئین سفره شب یلدا هم می توانید از پوست هندوانه نیز بهره ببرید. برای این کار تنها قسمت بالایی هندوانه را به صورت افقی برش بزنید.

سپس داخل هندوانه را با استفاده هر چاقو خارج کنید. داخل پوست هندوانه اسفنج قرار دهید. حالا گل های میخک قرمز یا سرخابی را روی اسفنج بزنید و این گلدان زیبا را داخل سفره یلدای 1400 خود قرار دهید. می توانید به جای پوست هندوانه از کدو حلوایی نیز برای این کار بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: چرا شب یلدا هندوانه می خوریم؟

4- کاردستی ویژه شمع هندوانه شب یلدایی

اگر تا به حال سابقه درست کردن شمع در خانه را نداشته باشید، ممکن است این کار به نظرتان سخت بیاید. اما باید بدانید که درست کردن شمع یکی از راحت ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

وسایل لازم برای درست کردن شمع هندوانه شب یلدایی

پارافین شمع

رنگ سفید، قرمز و سبز

فتیله

لیوان یا شیشه

مراحل درست کردن شمع شب یلدا به شکل هندوانه

مرحله اول

برای درست کردن شمع هندوانه ابتدا باید پارافین را سه قسمت تقسیم کنید. هر پارافین را در ظرف جداگانه بریزید. به یکی رنگ سفید، به دیگری سبز و بعدی سفید اضافه کنید.

مرحله دوم

پارافین ها را روی گاز یا داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شوند. سپس فتیله را داخل شیشه یا لیوان مورد نظرتان بگذارید. برای این که فتیله صاف بماند از یک چوب بستنی یا هر چیز مشابهی روی لیوان بهره ببرید.

مرحله سوم

ابتدا پارافین سبز را داخل لیوان بریزید. اجازه دهید شمع سفت گردد. می توانید آن را برای چند دقیقه در فریزر نیز قرار دهید. سپس مقداری پارافین سفید بریزید. بعد از این که این قسمت هم سفت شد در نهایت می توانید پارافین قرمز را روی شمع بریزید. می توانید این شمع را داخل لیوان کاغذی نیز درست کنید و بعد از آماده شدن شمع لیوان را پاره کنید و یک شمع هندوانه ای خاص داشته باشید.

5- برای کاردستی شب یلدا خلاقانه و زیبا یک سینی هندوانه طراحی کنید

یک ایده فوق العاده زیبا برای شب یلدا این است که خودتان یک سینی منحصر به فرد با طرح هندوانه طراحی کنید. برای این کار می توانید یک سینی چوبی را با استفاده از گواش یا هر رنگ دیگری که در دسترس دارید، به شکل هندوانه رنگ کنید.

6- برای کاردستی شب یلدا با مقوا و کاغذ یک کارت درست کنید

یک ایده کاردستی برای شب یلدا با کاغذ رنگی این است که با کاغذ و مقوای رنگی کارهایی به شکل هندوانه درست کنید و به عنوان یک گیفت برای شب یلدا به مهمان ها بدهید. اگر بچه کوچک دارید، می توانید به او آموزش دهید که چطور با مقوا کارت هایی به شکل هندوانه درست کند و سپس خودش این کارت ها را به مهمان ها هدیه بدهد.

7- برای کاردستی شب یلدا یک کلاه هندوانه ای با کاغذ رنگی درست کنید

یکی از برترین انواع کاردستی شب یلدا این است که آن را طوری طراحی کنید که قابل استفاده باشد. کلاه هندوانه ای یک ایده بی نظیر یلدایی برای بچه ها است. برای درست کردن این کلاه می توانید یک مقوای قرمز را به صورت قیفی و مقدار سر کودک بچسبانید و پایانی آن را صاف کنید و برش دهید.

برای قسمت پوست هندوانه می توانید از نوار سبز رنگ یا کاغذ رنگی سبز بهره ببرید. سپس یک کش به زیر کلاه وصل کنید و با یک ماژیک یا کاغذ رنگی مشکی دانه های هندوانه را درست کنید.

8- برای شب یلدا، لباستان را هندوانه ای کنید

اگر یک پیراهن قرمز ساده دارید، پس بهتر است همین حالا برای آماده کردن لباس شب یلدا اقدام کنید. یک نمد مشکی را بردارید و آن را به تکه های کوچک اشکی شکل برش دهید. تقریبا 30 تا 40 عدد از این شکل برش دهید. سپس این نمد ها را به عنوان دانه هندوانه روی پیراهن قرمزتان بچسبانید.

9- برای کاردستی شب یلدا با فوم اکلیلی یک ریسه تزئینی درست کنید

فوم های اکلیلی به علت برق زیاد و رنگ های زیبایی که دارند، برای تزئین فضا و درست کردن کاردستی بسیار مناسب هستند. می توانید از این فوم ها برای درست کردن انواع ریسه تزئینی به شکل هندوانه و انار بهره ببرید. برای درست کردن این ریسه ها یلدایی می توانید از نمد، کاغذ رنگی یا مقوای رنگی نیز بهره ببرید.

10- برای یلدا یک کاردستی انار با کاغذ رنگی درست کنید

برای شب یلدا می توانید کاغذ رنگی را به صورت انار برش دهید. سپس یک سیخ چوبی زیر آن بزنید و از آن برای تزئین غذاها و خوردنی های سفره یلدا بهره ببرید.

ایده های دیگر برای درست کردن کاردستی برای شب یلدا

سخن پایانی

در این مقاله با آموزش ساخت برترین کاردستی های شب یلدا آشنا شدید. اگر کمی خلاق باشید می توانید کاردستی های جالبی با مواد ساده برای شب یلدا آماده کنید. درست کردن کاردستی شب یلدا با چوب بستنی، مقوا، فوم، نمد و کمی رنگ و لوازمی ساده و کم هزینه امکان پذیر است. شما می توانید با درست کردن این کاردستی ها هم جلوه بیشتری به سفره یلداییتان دهید و هم کاری کنید تا بچه ها بیشتر از این شب و دورهمی خانوادگی لذت ببرند.

نوشته های مرتبط

برترین ابزار مقرون به صرفه قیمت برای خانه هوشمند در سال 2021

برق انداختن و تمیز کردن سینک ظرفشویی با چند روش ساده

انواع گیاهان آپارتمانی مناسب برای فضای داخلی خانه

10 ترفند حرفه ای برای خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن

منبع: افق کوروش

به "کاردستی شب یلدا ، آموزش ساخت 10 مدل با ساده ترین مواد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاردستی شب یلدا ، آموزش ساخت 10 مدل با ساده ترین مواد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید