رستوران های معروف وین کدام ها هستند؟ (بخش اول)

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، سری به رستوران های معروف وین بزنید

سبک غذایی و آشپزی در کشور اتریش و به ویژه شهر وین، مرکز مشهور آن از نظر فرهنگی بسیار غنی بوده و رستوران های این شهر، رونق و پیشرفت خود را از سبک غذایی اتریشی و تاثیرات سبک های غذایی بین المللی به دست آورده اند. غذاهای ارائه شده در رستوران های وین ، شامل غذاهای سنتی، غذاهای خاصی که تهیه کردن آن ها در خانه امکان پذیر نبوده و یا به سختی ممکن است؛ هستند که از آن جمله می توان به شنسیل های کلاسیک وین Wiener Schnitzel، کیک های شکلاتی تورته زاخا وینی Sachertorte، غذایی به نام Frittatensuppe که در اصل غذایی از جنوب آلمان محسوب می گردد یا غذای ملی اتریش به نام Tafelspitz که از گوشت گاو تهیه می گردد، اشاره نمود.

رستوران های معروف وین کدام ها هستند؟ (بخش اول)

در این نوشتار به معرفی غذاها و رستوران های وین در قالب ده رستوران برتر این شهر می پردازیم، پس در ادامه با وبلاگ آموزش شبکه همراه باشید.

رستوران Reinthalers Beisl

وقتی از بیرون به این رستوران نگاه کنید، همچون دیگر رستوران های عادی وین به نظر می رسد. در واقع این رستوران از نظر ظاهری به عنوان رستورانی برتر، نامعلوم و نامشخص بوده و همچون گوهری پنهان در این شهر قرار گرفته است. با این حال اگر از یک فردی از اهالی وین که حداقل دو نکته مهم را در خصوص شهر خود بداند، سوال کنید، حتما رستوران Reinthalers Beisl را به عنوان رستورانی که غذاهای لذیذ داشته و دارای یک محیط شاد بوده، به شما معرفی خواهد نمود.

این رستوران در سطح اتریش به عنوان یک رستوران ساده و راحت با غذاهای سنتی وینی- اتریشی شناخته می گردد. به طور کلی می توان گفت که این رستوران یک محل کوچک، دنج و راحتی بوده که با استفاده از دستوراالعمل های فوق العاده ساده؛ غذاهای سنتی اتریشی با قیمت های مناسب ارائه می دهد و به همین علت معروفیت بسیار زیادی پیدا نموده است.

رستوران Reinthalers Beisl در قلب اولین منطقه وین و در خیابانی باریک قرار گرفته که تنها چندین قدم با میدان استفانس پلاتز Stephansplatz فاصله دارد.

آدرس . شماره تماس : اتریش، وین، گرابن Graben، دوروتریرگس 4 Dorotheergasse. تلفن: 4315131249 +

رستوران Glacis Beisl

این رستوران همچون رستوران Reinthalers Beisl بوده و بیشتر به جهت داشتن فضای آزاد پشت آن مشهور است. دو عامل طراحی فضای رستوران و منوی خاصش بر امتیازات این رستوران افزوده است. منوی غذایی این رستوران از غذاهای سنتی اتریشی به همراه سبک های غذایی کلاسیک و غذاهای ابتکاری تشکیل شده است. یکی از برترین ویژگی های رستوران Glacis Beisl، فضای باز دوست داشتنی یا همان باغ پشت رستوران است که لذت خوردن غذا را برای مشتری دوچندان می نماید.

رستوران Glacis Beisl در موزه Quartier در مرکز فرهنگی وین قرار گرفته و بخش عمده ای از مشتری های این رستوران را دوستداران فرهنگ تشکیل می دهد.

آدرس . شماره تماس: اتریش، وین، میوریماسپلیتز 1 Museumsplatz، Zugang Breitegasse 4. تلفن: 5265660 431 +

رستوران Steirereck

غذاها و محیط این رستوران تقریبا می توانند جوابگوی هر نوع سلیقه ای باشد. این مجموعه پیروز به تصاحب دو ستاره از رتبه بندی میشلین شده است که همین موضوع آن را تبدیل به یکی از برترین رستوران ها در سطح دنیا می نماید. سرآشپز مشهور این رستوران یعنی هاینس ریتبوئر Heinz Reitbauer با بهره گیری از مواد اولیه محلی و فصلی، انواع غذاهای ملی اتریشی را با ایجاد تغییرات و نواوری های خاص خود تهیه و ارائه می نماید. لازم به ذکر است در تهیه و پخت غذاهای این رستوران از مواد اولیه بسیار مرغوب استفاده شده و دستور پخت آن ها به عنوان یک موضوع مخفیانه نگهداری شده و هیچگاه اعلام نمی گردد. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این رستوران می توان به تنوع بسیار زیاد نان های خانگی و پنیر های دست ساز آن اشاره نمود که موجب پر هوادار شدن هر چه بیشتر این رستوران شده است. در حقیقت این رستوران را می توان یک جواهر بی نظیر و واقعی در قلب شهر وین محسوب کرد که برای هر هوادار واقعی غذاهای اتریشی یک موهبت محسوب می گردد.

آدرس و شماره تماس : Am Heumarkt 2A / im Stadtpark, Vienna, Austria,

+43 1 7133168

کافه لانتمان Café Landtmann

کافه های شهر وین به عنوان بخشی از فرهنگ مردم این شهر شناخته شده و جزئی تفکیک ناپذیر از شهرهای این کشور به شمار می فرایند. به همین علت در سال های اخیر این کافه ها به عنوان میراث غیر ملموس و فرهنگی کشور اتریش به ثبت رسید. در بین کافه های شهر وین؛ کافه لانتمان برترین گزینه پیشنهادی برای کسانی است که می خواهند تجربه سپری کردن زمان و خوردن میان وعده و نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در یکی از کافه های اتریشی را داشته باشند. طراحی این کافه بسیار مجذوب کننده بوده و محیطی دلنشین و فریبنده دارد. این کافه در طول حیات خود پذیرای بسیاری از شخصیت های مشهور دنیا از جمله زیگوند فروید Sigmund Freud، مارلین دیتریش Marlene Dietrich، بارت لانکستر Burt Lancaster، پل مک کارتنی Paul McCartney و بسیاری از دیگر افراد مشهور دنیای علم، ادب و هنر بوده است.

در این کافه تنوع بسیار زیادی از انواع شیرینی جات و کیک های اتریشی وجود داشته و بعلاوه مشتریان می توانند انواع چای، قهوه و شکلات را نیز سفارش دهند. به اعتقاد منتقدین، Apfelstrudel mit Vanillesoße یا اشترودل سیب به همراه سس وانیل و اسپرسو همراه با شیر برترین انتخاب در کافه لانتمان محسوب می گردد.

آدرس و شماره تماس: Universitätsring 4, Vienna, Austria, +43 1 24100100

رستوران فابیوس

این رستوران دارای معروفیت بسیار زیادی در شهر وین است و با یک نگاه اجمالی به منوی غذای آن می توان دریافت که در این محل انواع غذاهای ایتالیائی ارائه می گردد. کیفیت و تنوع مواد غذائی و منوی این رستوران برای راضی کردن سختگیرانه ترین ذائقه ها و سلایق کفایت می نماید و علاوه بر غذای ویژه سرآشپز به نام primi e secondi ؛ طراحی داخلی اغراق شده و بسیار زیبای داخلی این رستوران نیز در نوع خود جالب توجه است.

روکش های چرمی اعلا، نمای چوبی تیره و نورپردازی ملایم موجود در این رستوران، آن را تبدیل به یکی از عجیب ترین رستوران های شهر نموده است. در این رستوران انواع غذاها و نوشیدنی های مختلف به مشتریان ارائه شده و به همین علت رستوران فابیو دارای معروفیتی بسیار زیاد در شهر وین بوده و برای مردم این شهر و گردشگران شناخته شده است.

آدرس و شماره تماس: Tuchlauben 4-6, Vienna, Austria, +43 1 5322222

منبع: www.theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "رستوران های معروف وین کدام ها هستند؟ (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های معروف وین کدام ها هستند؟ (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید