هشدار به مشتری های ثابت لنز زیبایی

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، خبرنگاران : استفاده از لنزهای زیبایی در بسیاری از افراد رایج است.

هشدار به مشتری های ثابت لنز زیبایی

استفاده از لنزهای زیبایی منجر به عفونت و عوارض در چشم گردد.

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، فوق تخصص قرنیه گفت:متاسفانه استفاده از لنزها برای زیبایی خیلی شایع شده است؛ در حالی که اصلا توصیه نمی گردد؛ چون گذاشتن جسم خارجی در چشم است ممکن است منجر به عفونت و عوارض در چشم گردد.

سید محمد قریشی، فوق تخصص قرنیه در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از لنز در چشم صحیح است؟، گفت: از لنزهای چشمی به دو منظور استفاده می گردد. اول منظور درمانی دارد؛ به طوری که در افرادی که قرنیه چشم شان لک و کدورت دارد مورد استفاده قرار می گیرد تا این لک را بپوشاند و جنبه درمانی و زیبایی دارد.

وی ادامه داد: اما بعضی افراد صرفا به خاطر زیبایی از این لنزها استفاده می نمایند تا رنگ چشم خود را تغییر دهنداما از لحاظ چشم پزشکی توصیه نمی گردد.

لنزهای زیبایی توصیه نمی گردد

این فوق تخصص قرنیه یادآور شد:متاسفانه استفاده از لنزها برای زیبایی خیلی شایع شده است؛ در حالی که اصلا توصیه نمی گردد؛ چون گذاشتن جسم خارجی در چشم است و ممکن است منجر به عفونت و عوارض در چشم گردد.

قریشی گفت: به هر حال بعضی تمایل به استفاده از این لنزها را دارند که باید احتیاط نموده و از مزاجع ذیصلاح آنها را تهیه نمایند؛ چرا که متاسفانه اکنون این لنزها در بعضی سوپرمارکتها، آرایشگاهها و عینک فروشی ها عرضه می گردد.

تهیه لنزهای زیبایی زیر نظر پزشک متخصص چشم

وی با اشاره به بروز مسائل عرضه این لنزها در چنین مراکزی، ابراز داشت: تهیه این لنزها باید زیر نظر پزشک متخصص چشم صورت گیرد؛ چراکه ممکن است نکات بهداشتی لازم در آنها رعایت نگردد.

این فوق تخصص قرنیه توضیح داد: به مجرد اینکه بیمار هنگام استفاده از این لنزها دچار احساس درد و تاری دید شد باید به پزشک مراجعه کند.

قریشی افزود: در نهایت اینکه استفاده از لنز به عنوان زیبایی توصیه نمی گردد و اگر فردی قصد استفاده از آنها را داشت باید در کوتاه ترین زمان استفاده گردد.

منبع: رکنا

به "هشدار به مشتری های ثابت لنز زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به مشتری های ثابت لنز زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید