با چای دارچین لاغر شوید

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، سلامت خبرنگاران : چای دارچین از چای های پرخاصیت است.

با چای دارچین لاغر شوید

چای دارچین علاوه بر عطر خاص خود موجب چربی سوزی بدن می گردد.

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، پوست دارچین یک ماده مورد احتیاج برای درست کردن چای دارچین است. این چای کالری پایینی داشته و می تواند به تنظیم سطوح قندخون یاری کند، بعلاوه ممکن است منجر به دریافت کالری کمتر و در نهایت کاهش وزن گردد.

دارچین ادویه ای خوشبو است. از دارچین می توان در تهیه چای استفاده کرد، به طوری که این چای علاوه بر فواید سلامتی، عطر و طعم خوبی نیز دارد.

کاهش کالری مصرفی

مصرف یک فنجان چای دارچین 2 کالری در هر وعده مصرفی دارد. بعلاوه استفاده از این چای به جای نوشیدنی های پرکالری از جمله نوشابه می تواند منجر به کاهش کالری مصرفی گردد. نوشیدن چای دارچین یک بار در هفته به جای استفاده از نوشابه می تواند به کاهش وزن یاری کند.

افزودنی های قندی

طعم چای دارچین به طور طبیعی تند است، به این معنا که یک فنجان از این چای دارای عطر و طعم بسیاری بوده و نوشیدن آن بدون افزودن قند یا شکر نیز امکان پذیر است، اما از طرف دیگر نوشابه حاوی اندازه بالایی قند افزودنی بوده و نوشیدن آن به جای چای دارچین اندازه زیادی قند برای بدن فراهم می نماید. پیروی از یک رژیم غذایی با اندازه بالایی از قند یا شکر می تواند منجر به چاقی و اضافه وزن گردد. بعلاوه براساس توصیه انجمن قلب امریکا، افزودنی های قندی نباید بیشتر از 100 تا 150 کالری دریافتی شما در روز باشد.

کنترل قند خون

دارچین حاوی اندازه بالایی پلی فنول بوده که در طب چینی برای درمان سطوح قندخون بالا و نامساعد کاربرد دارد. براساس مقاله منتشر شده در مجله موادغذایی دارویی در ایالات متحده پیرامون تاثیر دارچین بر قند خون، این نتیجه حاصل شد که مصرف دارچین در رژیم غذایی منجر به کاهش سطوح قندخون بالا و نوسانات قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابتی شده، به طوریکه این دو نشانه با ابتلا به چاقی در ارتباط است. سطوح قندخون ثابت می تواند موجب ولع کمتر برای غذاخوردن و بعلاوه سطوح انرژی باثبات تری گردد که در این صورت به کنترل و کاهش وزن یاری می نماید.

منبع: رکنا

به "با چای دارچین لاغر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چای دارچین لاغر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید