نماینده سابق مجلس: بازنگری آمریکا به معنای تغییر محتوای توافق با طالبان نیست

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، نماینده سابق مجلس افغانستان گفت که بازنگری توافقنامه آمریکا با طالبان به معنای تغییر محتوای آن نیست زیرا شورای امنیت این توافق را تایید نموده است.

نماینده سابق مجلس: بازنگری آمریکا به معنای تغییر محتوای توافق با طالبان نیست

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ آموزش شبکه، جعفر مهدوی دبیرکل حزب ملت افغانستان درباره تاکید دولت بایدن بر آنالیز توافقنامه آمریکا با طالبان گفت: برعکس خوشبینی هایی که در درون دولت افغانستان بوجود آمده بازنگری به معنی تغییر مفاد و محتوای توافقنامه با طالبان نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ آموزش شبکه بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد که شورای امنیت سازمان ملل توافقنامه طالبان با آمریکا در قطر را تایید نموده است اما با این حال امکان دارد، دولت بایدن فشارهایی را بر طالبان وارد کند تا این گروه در رابطه با کاهش خشونت ها و دیگر سازوکارهای اجرای توافقنامه وادار شوند.

مهدوی با ادعای حمایت دولت بایدن از ایجاد دولت موقت به بی بی سی گفت: نشانه هایی وجود دارد که تیم بایدن در ارتباط با فرایند صلح و ایجاد دولت موقت از تیم قبلی هم جدی تر بنظر می رسد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ آموزش شبکه بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده سابق مجلس افغانستان تاکید نمود که مذاکرات صلح به سمتی در جریان است که احتمالاً با بن بست روبرو خواهد شد و به این دلیل آمریکا بر روی طرح دولت موقت کار می نماید.

وی توضیح داد: احتمالاً در آینده نه چندان دور شاهد گردهمایی رهبران ارشد سیاسی افغانستان و رهبران طالبان در یکی از کشورها خواهیم شد که با حضور جامعه دنیای و کشورهای منطقه احتمالاً مدل مشابه کنفرانس بُن را ببینیم تا بتوانیم همزمان هم دولت موقت به عنوان یک فرمول سیاسی اضطراری و هم آتش بس دائمی و سراسری را ببینیم.

لازم به ذکر است که پیش از این راس ویلسون کاردار سفارت آمریکا در افغانستان تاکید نموده بود که واشنگتن از طرح دولت موقت در افغانستان حمایت نمی نماید.

با این حال منابع می گویند که آمریکا طرحی را برای ایجاد دولت موقت تنظیم نموده که در آن قدرت بطور مساوری بین نظام جمهوری و گروه طالبان تقسیم شده است.

در این طرح آمده که پس از امضای این توافقنامه، دولت موقت تا ایجاد یک حکومت اسلامی، که به وسیله انتخابات معین خواهد شد، مسئولیت اداره کشور را خواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نماینده سابق مجلس: بازنگری آمریکا به معنای تغییر محتوای توافق با طالبان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده سابق مجلس: بازنگری آمریکا به معنای تغییر محتوای توافق با طالبان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید