محاسبه بهاء برق صنایع پرمصرف با قیمت خرید تضمینی

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی، از الزام صنایع پرمصرف به پرداخت بهاء برق با قیمت خرید تضمینی بین 450 تا 500 تومان به ازای هر کیلووات ساعت اطلاع داد.

محاسبه بهاء برق صنایع پرمصرف با قیمت خرید تضمینی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آموزش شبکه، محسن طرز طلب با اشاره به اینکه قانون این پرداخت ها در بودجه 1400 تصویب شده است اضافه نمود: از سال جاری در لایحه بودجه 1400 مصوب شده که صنایع بالای 2 مگاوات که مصرف نماینده عمده هستند بهاء برق را به قیمت خرید تضمینی برق یعنی بین 450 تا 500 تومان پرداخت نمایند.

وی با بیان اینکه از این طریق 8 هزار میلیارد تومان اعتبار به صنعت برق تعلق می گیرد گفت: باوجود تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، رقم اندکی به صنعت برق تعلق خواهد گرفت، زیرا بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس، بخشی از این بودجه به تامین آب شرب، انتقال و مخابرات اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی با اشاره به اینکه این بودجه به بخش فراوری اختصاص می یافت ادامه داد: وزارت نیرو باید با این رقم بخشی از بدهی های معوق خود را پرداخت می کرد که با تقسیم این بودجه، رقم مناسبی به این بخش تعلق نگرفت.

طرز طلب با تاکید بر اینکه در حال پیگیری برای دریافت کامل این اعتبار در سال آینده هستیم گفت: دولت و نمایندگان مجلس باید برای اینکه این اعتبار در جای دیگری مصرف نگردد برنامه ریزی نمایند و اگر قرار است تقسیم گردد باید از منبع دیگری اعتبار مورد احتیاج ما تامین گردد.

وی با اشاره به برنامه ریزی اجرا شده برای احداث نیروگاه به وسیله صنایع بزرگ که مصرف نماینده عمده هستند گفت: اگر قرار گردد ما خرید تضمینی در برق انجام دهیم باید طبق تعهدات قرارداد ها وصول گردد و مبلغ آن را نیز صنایع بزرگ و مصرف نمایندگانی که خارج از الگو برق مصرف می نمایند؛ آن را پرداخت نمایند.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آموزش شبکه به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی با اشاره به ضرورت تغییر شیوه مصرف برق با توجه به محدودیت در منابع و مقدار سرمایه گذاری های مورد احتیاج برای تامین برق گفت: ما سرمایه های چندانی نداریم که هر سال اقدام به ساخت چند هزار نیروگاه کنیم باید با آزاد سازی قیمت آب برق و انرژی مصرف نماینده را مقید به کنترل مصرف کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "محاسبه بهاء برق صنایع پرمصرف با قیمت خرید تضمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاسبه بهاء برق صنایع پرمصرف با قیمت خرید تضمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید