ضرورت مشارکت اصناف در توسعه مدیریت شهری کرمان

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به نقش تاثیرگزار اصناف در دوره های تاریخی کرمان گفت: بیش از 30 هزار واحد صنفی در کرمان وجود دارد که اگرچه به طور غیررسمی در اداره امور شهر داشتند،اما نیازمند برنامه مدون برای ارائه نظرات و مشارکت آن ها هستیم.

ضرورت مشارکت اصناف در توسعه مدیریت شهری کرمان

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه کرمان:محمدرضامیرحسینی،در نشست کمیسیون گردشگری و اصناف شورا که باحضور شهرداران مناطق، رییس اتاق اصناف و تنی چند از روسای اتحادیه ها در محل شورا برگزار شد،تعامل بین شهرداری و اصناف را ضروری دانست و اضافه نمود: این مشارکت می تواند در بخش های اجتماعی و فرهنگی نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان این که ارائه مطلوب خدمات اصناف در رونق صنعت گردشگری و به تبع آن اقتصاد شهری موثر است گفت: یکی از مصوبات این دوره شورا، تبدیل خیابان شهید باهنر به راسته فرش دستباف کرمان بود که می تواند در رونق صنعت فرش و صنایع دستی کرمان تاثیرگزار باشد.

وی اضافه نمود:ارائه تخفیف های بیشتر شهرداری در احیای بافت تاریخی و توسعه مشاغل سنتی می تواند اصناف را در حوزه گردشگری و مدیریت امور شهری شریک کند.

میرحسینی،با بیان این که زیستن در محیط مناسب شهری حق شهروندان کرمانی است اضافه نمود:بر اساس بند 9 مصوبه شورا، مشارکت اصناف می تواند به مدیریت همگانی شهری بیانجامد.

دراین نشست فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر کرمان نیز با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت عظیم اصناف گفت: بارها تقاضا شده معبر یا مکان مناسبی به نام شهدای اصناف نامگذاری شود.

وی همچنین خواستار تداوم بخشودگی عوارض کسب و کار در سال جاری به دلیل تعطیلی مشاغل بنا بر مصوبه ستاد کرونا شد و از شهرداران مناطق خواست از اخطار و جریمه اصناف در زمینه ضوابط مرتبط با تابلوهای شهری در دوران شیوع ویروس کرونا بپرهیزند.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز با بیان این که جایگاه اصناف در شهرها برهیچ کس پوشیده نیست گفت: تاریخ نشان می دهد بازار محور اصلی تشکیل شهر و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی آن بوده است.

وی با اشاره به موافقت شورا با درخواست اصناف در مورد زیباسازی منظر پیرامونی در دوره قبل اضافه نمود: انتظارات اصناف از شورا و شهرداری زیاد نیست.

لری، رونق اقتصادی اصناف را در افزایش درآمد شهرداری موثر دانست و تاکید کرد: با تعطیلی اصناف در دوران شیوع کرونا، شورا در مصوبه ای تخفیف های خوبی در عوارض کسب و کار تصویب کرد ولی نیاز است این تخفیف ها بیشتر شود.

وی از پیگیری نامگذاری مکان شایسته شهدای اصناف خبر داد و گفت: پیشنهاد من ارائه عادلانه خدمات شهری به اصناف است.

منبع: جام جم آنلاین

به "ضرورت مشارکت اصناف در توسعه مدیریت شهری کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مشارکت اصناف در توسعه مدیریت شهری کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید