دوسلدورف در یک نگاه

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، دوسلدورف در استان نوردراین-وستفالن، در جمهوری فدرال آلمان واقع شده است و با جاذبه های متعددی همانند اشلاس بنرت، کونست پلست، برج راین و... پذیرای گردشگران است.

دوسلدورف در یک نگاه

دوسلدورف (Dusseldorf) در غرب آلمان و در نزدیکی شهر کلن واقع شده است. این شهر، مرکز استان نوردراین وستفالن و بندری در محل تلاقی رودخانه های راین و دوسل (Düssel) است.

در قرون 7 و 8 میلادی، این شهر، منطقه ماهیگیری و کشاورزی بود و در سال 1288 کنت ادولف پنجم، این روستا را به شهر تبدیل کرد. دوسلدورف در سال های 1805 و 1815، از مراکز حکومت ناپلئون بود و پس از شکست ناپلئون در سال 1815، تحت فرماندهی پروسی ها نهاده شد و در سال 1946، مرکز استان نوردراین-وستفالن شد. در واقع نام این شهر را بر اساس رودخانه کوچکی به نام دوسل گرفته شده که به رودخانه راین می ریزد.

دوسلدورف با مساحت 217 کیلومتر مربع، طبق آمار سال 2015 معادل 612,178 نفر جمعیت دارد. بیش از یک سوم جمعیت شهر را مذهب کاتولیک، یک سوم را پروتستان و مابقی را اسلام تشکیل می دهد.

منطقه قدیمی شهر دوسلدورف، محل سرگرمی و گردش جهانگرد های خارجی و داخلی و اهالی خود شهر است. دوسلدورف به عنوان یک شهر دانشگاهی و بعلاوه مرکز مد و هنر در کشور آلمان شناخته می گردد. این استان بر اساس برآورد یونسکو در کنار نیویورک و پاریس از جمله مهم ترین مراکز فرهنگی کره خاکی نیز به شمار می آید. این شهر بسیار مدرن با بیش از 700 سال قدمت، به واسطه نمایشگاه های بزرگ بین المللی سالیانه و از جهت تجاری بسیار مشهور است. دوسلدورف بیش از 200 مرکز سرگرمیی و رستوران دارد.

از جاهای تماشای دوسلدورف می توان به خیابان خرید کنیزالی (Königsallee)، کاخ بنرت (Schloss Benrath)، مجموعه هنری نوردراین-وستفالن (North Rhine-Westphalia)، کایزس ورت (Kaiserswerth)، موزه کونست پلست (Kunstpalast)، محله قدیمی دوسلدورف (Old Town Düsseldorf)، ساختمان های گری (Gehry Buildings)، باغ ژاپنی نردپارک (Nordparks Japanese Garden)، هوف گارتن (The Hofgarten)، تفرجگاه راین (Rheinuferpromenade)، برج راین (Rhine Tower) و... اشاره نمود که باید در تور آلمان از آن ها تماشا کنید.

این شهر هر سال در ماه جولای میزبان بزرگ ترین جشنواره بر روی راین است؛ جشنواره ای سرگرم کننده که یک هفته به طول می انجامد و با رژه ها و لباس های رنگارنگ، بیش از چهار میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می نماید.

منبع: کجارو / planetware.com

به "دوسلدورف در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوسلدورف در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید