درمان مبتکرانه سرطان سینه با استفاده نانوذرات ضد درد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، محققان درمانی مبتکرانه برای سرطان سینه بر اساس نانوذرات ضد درد که سیستم عصبی را هدف قرار می دهند، توسعه داده اند.

درمان مبتکرانه سرطان سینه با استفاده نانوذرات ضد درد

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی وبلاگ آموزش شبکه به نقل از مدیکال اکسپرس، سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها در زنان است و علیرغم پیشرفت های اجرا شده در تشخیص و درمان، سالانه هزاران زن بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. حدود 15 درصد از آن ها زیر 50 سال سن دارند. در سراسر جهان، سالانه حدود 685000 زن بر اثر سرطان سینه جان خود را از دست می دهند.

پروفسور شرودر سال ها تجربه در توسعه درمان های ابتکاری سرطان، از جمله درمان سرطان سینه و سرطان سینه منفی سه گانه یک سرطان تهاجمی است که با تقسیم سلولی سریع با خطر متاستاز بیشتر معین می شود. فناوری های پیشرفته در آزمایشگاه او شامل روش های نوی برای محصور کردن مولکول های دارو در نانوذرات است که دارو را به تومور منتقل کرده و بدون آسیب رساندن به بافت سالم به داخل تومور منتقل می کند.

محققان دریافتند سلول های سرطانی با سلول های عصبی اطراف خود رابطه متقابل دارند: سلول های سرطانی باعث نفوذ سلول های عصبی به داخل تومور می شوند و این نفوذ باعث تکثیر، رشد و مهاجرت سلول های سرطانی می شود؛ به عبارت دیگر سلول های سرطانی سلول های عصبی را برای اهداف خود جذب می کنند.

بر اساس این یافته ها، محققان درمانی را ایجاد کردند که تومور را از طریق سلول های عصبی هدف قرار می دهد. این درمان مبتنی بر تزریق نانوذرات حاوی بی حسی به جریان خون است. نانوذرات از طریق جریان خون به سمت تومور حرکت می کنند، در اطراف سلول های عصبی بافت سرطانی تجمع می یابند و اعصاب محلی و ارتباط بین سلول های عصبی و سلول های سرطانی را فلج می کنند.

مهار قابل توجه توسعه تومور و متاستاز در ریه ها، مغز و مغز استخوان

نانوذرات غشای سلولی را شبیه سازی کرده و با پلیمر های خاصی پوشانده شده اند که آن ها را از سیستم ایمنی بدن پنهان کرده و زمان گردش طولانی در جریان خون را ممکن می سازد. هر ذره ای به قطر 100 نانومتر حاوی ماده بیهوشی است.

به گفته مایا کادوری، ما می دانیم چگونه می توان میزان دقیق ذرات مورد نیاز را ایجاد کرد و این بسیار مهم است، زیرا کلید نفوذ به تومور است. تومور ها باعث افزایش تشکیل عروق خونی نو در اطراف آن ها می شود، به طوری که آن ها اکسیژن و مواد مغذی را دریافت می کنند، اما ساختار این عروق خونی آسیب دیده است و دارای حفره هایی با میزان نانوست که نفوذ نانوذرات را امکان پذیر می کند. بافت سرطانی با تخلیه لنفاوی ضعیف معین می شود که تجمع ذرات را در بافت بیشتر می کند؛ بنابراین ذرات بیهوشی که توسعه داده ایم از طریق جریان خون بدون نفوذ به بافت سالم حرکت می کنند. تنها هنگامی که به رگ های خونی آسیب دیده تومور می رسند، نشت می کنند، در اطراف سلول های عصبی بافت سرطانی تجمع یافته و آن ها را از سلول های سرطانی جدا می کنند. این واقعیت که این یک درمان بسیار متمرکز و دقیق است، ما را قادر می سازد تا مقادیر قابل توجهی داروی بیهوشی را در بدن وارد کنیم، زیرا هیچ ترسی وجود ندارد که به منطقه ها سالم و حیاتی سیستم عصبی آسیب برساند.

در آزمایش بر روی کشت سلول های سرطانی و در درمان موش ها، فناوری نو نه تنها توسعه تومور بلکه متاستاز را نیز مهار می کند. محققان تخمین می زنند که این یافته ها ممکن است برای درمان سرطان سینه در انسان مفید باشد.

این مطالعه که در Science Advances منتشر شد، از طریق پروفسور آوی شرودر انجام شد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درمان مبتکرانه سرطان سینه با استفاده نانوذرات ضد درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان مبتکرانه سرطان سینه با استفاده نانوذرات ضد درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید