حادثه آفرینی دوباره گاز LPG در زنجان

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، خبرنگاران/زنجان سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: طی 10 روز گذشته انفجار گاز LPG دوبار موجب حادثه شده است.

حادثه آفرینی دوباره گاز LPG در زنجان

حسن غفاری در گفت وگو با وبلاگ آموزش شبکه با اشاره به افزایش حوادث انفجار گاز LPG، اظهار کرد: در پی گزارش انفجار گاز LPG در منطقه فرودگاه زنجان، ماموران آتش نشانی از ایستگاه یک به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه موجب مصدومیت 3 نفر و فروریختگی شیشه همسایگان شده، همچنین 40 درصد از منزل مسکونی هم تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه این دومین حادثه انفجار در اثر گاز LPG طی 10 روز اخیر بود، افزود: این حادثه هم در شهرک نانوایان اتفاق افتاده بود و خساراتی را هم برای صاحبخانه و همسایگان به همراه داشت.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه بی احتیاطی شهروندان موجب بروز چنین حوادث تلخی می شود که علاوه بر خسارات مالی، خسارت جانی هم به همراه دارد.

غفاری شرح داد: گاز LPG؛ گاز مایعی است که از هوا سنگین تر و همیشه تحت فشار است، به همین علت جایگاه ندارد و از طریق سیلندر پر می شود و مخازن، تجهیزات و به ویژه سیستم شیر خروجی این کپسول ها که درون خودرو نصب می شود، غیراستاندارد بوده و بیشتر مواقع نشتی از همین شیرها است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان یادآور شد: گاز با انتشار در محیط که حالت شبنم دارد، فضای اطراف را می گیرد و قطرات آن حتی از برخورد الکتریسیته ساکن بدن شخص و یا سیستم برق تحریک کننده خودرو، سبب انفجار می شود که این انفجار برای منازل اطراف هم خطرناک است؛ چرا که کپسول گاز LPG تا شعاع 500 متر پرتاب خواهد شد.

این مسئول از شهروندان خواست که قبل از استفاده از گاز LPG، تحقیقات لازم را در این خصوص داشته باشند و با مراجعه به سازمان آتش نشانی، آموزش لازم را ببینند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حادثه آفرینی دوباره گاز LPG در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حادثه آفرینی دوباره گاز LPG در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید