بوئینگ یا ایرباس؛ کدام یک برنده نمایشگاه هوایی پاریس 2019 بود؟

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، چندی پیش نمایشگاه هوایی پاریس با شرکت تولیدکنندگان مطرح هواپیما یعنی ایرباس و بوئینگ برگزار گشت. اما کدام یک توانستند از این رویداد بیشترین سود را ببرند؟

بوئینگ یا ایرباس؛ کدام یک برنده نمایشگاه هوایی پاریس 2019 بود؟

نمایشگاه هوایی پاریس 2019 آغاز نسبتا آرامی داشت. به طوری که بوئینگ در روز اول حتی یک پیشنهاد قرارداد تجاری هم دریافت نکرد.

خیلی ها انتظار نمایش آرامی را از بوئینگ داشتند؛ چرا که این شرکت سومین ماه زمین گیر کردن هواپیمای 737 Max را پس از سقوط دو عدد از هواپیماهایش که متعلق به هواپیمایی اتیوپی و لاین ایر بودند، پشت سر می گذاشت و به همین دلیل هم انتظار می رفت که فعالیت نسبتا آرام و کمی داشته باشد. البته که ممکن بود پیشنهاداتی به آن ها بشود، اما قطعا دیگر خبری از پیشنهاد برای یک هواپیمای سایز میانه تازه یا هواپیماهای 737 Max در کار نخواهد بود.

اما اتفاقی که آغاز مناسبی برای نمایش رقم زد، تایید ایرباس در روز دوشنبه مبنی بر عرضه دوربردترین هواپیمای باریک پیکر خود با نام A321XLR بود که خیلی زود هم پیشنهادهایی از هواپیمایی های آمریکایی و خاورمیانه ای برای آن دریافت شد. در عین حال بوئینگ کلا شرایط آرامی را سپری می کرد؛ به طوری که تا بعدازظهر سه شنبه، مهم ترین اتفاق رخ داده برای آن ها در این رویداد دریافت پیشنهاد از مشتری همیشگی شان یعنی هواپیمایی کره برای دریم لاینرهای 30 787 بود.

بعدازظهر سه شنبه، ویلی والش (Willie Walsh)، مدیر ارشد اجرایی گروه هواپیمایی بین المللی (شرکت مادر هواپیمایی بریتیش ایرویز و ایبریا ایرلاین) اظهار داشت که این گروه هواپیمای مشکل دار 737 MAX بوئینگ را سفارش می دهد؛ 200 هواپیما از نوع 737 MAX 8 و 737 MAX 10، تعدادی برای هواپیمایی LEVEL و تعدادی نیز برای هواپیمایی Vueling.

این سفارش همه را شگفت زده کرد و شاید طناب نجاتی برای بوئینگ و برنامه MAX آن محسوب شود. از زمان ورود به نمایشگاه، هیچ ایرلاینی هواپیمای MAX بوئینگ را به خاطر سقوط هواپیمایی اتیوپی و مسائل این نوع هواپیما در سراسر جهان، سفارش نداده بود.

در حالی که این سفارش، احتمالا سود خوبی را نصیب بوئینگ می کند، اما آن طور که انتظار می رود، نتایج مطلوب و پرسودی نخواهد داشت. در حالی که ارزش این سفارش بیش از 24 میلیارد دلار بود، والش و IAG (گروه هواپیمایی بین المللی) احتمالا 200 هواپیما را به قیمت مناسب خریده است. بوئینگ علاوه بر تخفیفی که به خاطر تعداد زیاد سفارش به این شرکت داده، (شرکت های هواپیمایی برای خریدارانی که یک جا تعداد زیادی هواپیما سفارش می دهند، تخفیف چشمگیری می دهند)، احتمالا به خاطر ترس از فروش نرفتن هواپیماهایش، به IAG تخفیف قابل توجهی نیز داده است.

مدیر ارشد اجرایی هواپیماهای تجاری بوئینگ، کوین مک آلیستر (Kevin McAllister) در بیانیه ای اظهار داشت:

ما واقعا به اعتماد ریاست گروه هواپیمایی بین المللی به هواپیماهای 737 MAX و در نهایت به کارکنان بوئینگ و بالاتر از همه به تعهدمان به حفظ کیفیت و امنیت، مفتخر هستیم.

بوئینگ در مورد مسائل مربوط به هواپیماهای MAX در طول این نمایشگاه سکوت اختیار کرد. این هواپیمای مسافربری تا قبل از تعمیر و اخذ تاییدیه های قانونی، نمی تواند پرواز کند. اگرچه سفارش 737 MAX از طریق IAG باعث شگفتی همگان شد، اما ایرباس در این نمایشگاه حضور استوارتری داشت. به غیر از عرضه A321XLR با برد حدود 5400 مایل که در سال 2023 پرواز خود را آغاز خواهد کرد، تولیدکننده اروپایی نیز سفارش هایی از Air Lease Corporation، ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic)، هواپیمایی خاورمیانه (Middle East Airlines)، Cebu Pacific، گروه هواپیمایی بین المللی، Qantas، جت بلو (JetBlue) و ایندگو پارتنرز (Indigo Partners) دریافت کرده است.

پس چه کسی برنده نمایشگاه هوایی پاریس بود؟ از نظر تعداد سفارش های، ایرباس برنده این رویداد بوده اس. این شرکت نه تنها یک هواپیمای تازه عرضه کرد، بلکه تعداد سفارش های زیادی هم دریافت کرد (بیش از 200 سفارش از آغاز هفته). علاوه بر سفارش های A321XLR، ایرباس اعلام کرده که سفارش های دیگری نیز از هواپیماهای A330neos و A220s دریافت کرده است. به علاوه ایرباس از اینکه A321XLR قبل از هواپیمای تازه بوئینگ (NMA) زودتر معرفی گشت، بسیار شاد و راضی بود.

اما بوئینگ از آنچه که تصورش را می کرد، پیروز تر بود. با سفارش غافلگیرکننده IAG برای خرید 200 فروند هواپیمای 737 MAX، این تولیدکننده از چیزی که انتظارش را داشت، در نمایشگاه هوایی پاریس 2019 فروش خوبی داشت.

آمار فروش بوئینگ در نمایشگاه هوایی پاریس 2019

  • 5 فروند هواپیمای 787-9s به Air Lease Corporation
  • 200 فروند هواپیما 737 MAXs به شرکت هواپیمایی بین المللی (International Airlines Group)
  • 30 فروند هواپیمای 787s به Korean Air
  • 1 فروند هواپیمای 777-200LR به هواپیمایی ترکمنستان

مجموع فروش: 236 فروند هواپیما

آمار فروش ایرباس در نمایشگاه هوایی پاریس 2019

  • 50 فروند هواپیمای A220-300s، 27 فروند هواپیمای A321XLRs و 23 فروند هواپیما A321neos به Air Lease Corporation
  • 50 فروند هواپیمای A321XLRs به امریکن ایرلاینز (American Airlines)
  • 16 فروند هواپیمای A330neos، 10 فروند هواپیمای A321XLRs و 5 فروند هواپیمای A320neos به Cebu Pacific
  • 11 فروند هواپیمای A321neos به هواپیمایی چین (China Airlines)
  • 5 فروند هواپیمای A220s به دلتا ایرلاینز (Delta Air Lines)
  • 50 فروند هواپیمای A321XLRs به Indigo Partners
  • 14 فروند هواپیمای A321XLRs به گروه هواپیمایی بین المللی
  • 13 فروند هواپیمای A321XLRs و 10 فروند هواپیمای A220-300s به جت بلو (JetBlue)
  • 4 فروند هواپیمای A321XLRs به هواپیمایی خاورمیانه (Middle East Airlines)
  • 36 فروند هواپیمای A321XLR به Qantas
  • 15 فروند هواپیمای A321XLRs و تعداد نامشخصی از هواپیماهای مدل A320neos به هواپیمایی سعودی (Saudi Arabian Airlines)
  • 14 فروند هواپیمای A330neos به ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic)

مجموع فروش: بیش از 345 فروند هواپیما

البته ممکن است این سفارش ها در نهایت تغییر کنند. باوجود اینکه به نظر می رسید که نمایشگاه آرام و بدون هیچ رویداد مهمی برگزار شود، هم بوئینگ و هم ایرباس، سفارش های مهمی دریافت کردند. برای ایرباس پرطرفدار بودن A321XLR مسجل شد و برای بوئینگ، سفارش تازه 737 MAX دستاورد بزرگی بود. با این حال آنچه که قرار است در آینده برای برنامه MAX اتفاق بیفتد، جای بحث و گفتگو دارد.

برای تهیه بلیط هواپیما از ایرلاین های مختلف می توانید با کمک موتور جست وجوی پرواز وبلاگ آموزش شبکه، بلیط ارزان داخلی و خارجی از فروشنده های معتبر تهیه کنید.

منبع: کجارو / pesmedia.com / thepointsguy.com

به "بوئینگ یا ایرباس؛ کدام یک برنده نمایشگاه هوایی پاریس 2019 بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ یا ایرباس؛ کدام یک برنده نمایشگاه هوایی پاریس 2019 بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید