اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه بر اساس تخصص، علاقه و نیازهای مدرسه، خدمات خود را ارایه می نمایند
به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، تهران (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت که با هدف ارتقای کیفی برنامه ها و خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی، اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه مدرسه یار می شوند.
به گزارش روایط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، خلیل رنجبر اظهار کرد: برنامه مدرسه کمک اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه با هدف تقویت نقش انجمن های اولیا و مربیان به وسیله جلب مشارکت عمومی والدین و بهره مندی از توانایی اولیای دانش آموزان در راستای ارتقای کیفی برنامه ها و خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی و پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان اجرا می گردد.
رنجبر با برشمردن مشارکت خانواده در امور مدرسه به عنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی، اضافه نمود: تربیت امر خطیر و مهمی است که عناصر بسکمک در آن دخیل اند و این مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون کمک و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نمی گردد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مطرح کرد: در راستای اجرای برنامه های بسته تحولیتوسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن سازمان استثنایی و با هدف بهره مندی واحدهای آموزشی از ظرفیت ها و قابلیت های اولیا این برنامه اجرا می گردد.
رنجبر گفت: بر این اساس اولیایی در برنامه مدرسه کمک مشارکت دارند که در حوزه سلامت، تربیت بدنی، توان بخشی، هنر، فنی و ...تخصص و مهارت داشته باشند و بر اساس تخصص، علاقه و نیازهای مدرسه، خدمات تخصصی، علمی و مهارتی خود را ارایه نمایند.
وی با بیان اینکه خانواده و انجمن های اولیا و مربیان باید متناسب با شرایط موجود نقش آفرینی نمایند، گفت: محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا بیش از پیش صندلی و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت آشکار کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید برتوسعه مشارکت اولیا در آموزش و پروش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیر، توضیح داد: سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکت های عمومی طراحی شده است.
رنجبر گفت: حضور اولیا و مشارکت آنها در اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های آموزش و پرورش با نیازهای ویژه مستلزم مشارکت والدین است و توانایی فکری، علمی و تخصصی والدین در آموزش و تربیت دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد، گفت: تداوم و بقای جامعه در گرو راهنمایی هدف دار انسانهاست و اخلاق، راهنمایی و تربیت سه رکن اساسی در آموزش و پرورش هستند.
منبع: خبرگزاری پانا