کاهش 70 درصدی محصولات کشاورزی در پس خشکسالی، اعتبار لازم برای جبران خسارت ها تخصیص یابد

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، آوایی گفت: خشکسالی سال جاری سبب کاهش 70 درصدی محصولات کشاورزی خوزستان شد و اعتبار لازم برای جبران خسارت کشاورزان باید تامین گردد.

کاهش 70 درصدی محصولات کشاورزی در پس خشکسالی، اعتبار لازم برای جبران خسارت ها تخصیص یابد

سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: خشکسالی بی سابقه امسال منجر شد تا حدود 70 درصد محصولات کشاورزی خوزستان و رقمی معادل 4.5 میلیون تن کاهش داشته یابد، بنابراین ضرورت دارد تا به سرعت در تامین اعتبار و معوض های مناسب با نوع خسارت کشاورزان اقدام فوری صورت گیرد.

او با تاکید بر تعجیل وزارت جهاد کشاورزی جهت جبران خسارات کشاورزان به علت بحران آب و تذکر به وزارت نیرو جهت لایروبی سد دز و سد تنظیمی و اجرای اقدامات لازم در این زمینه ها اضافه نمود: 2 تذکر خود را خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و بعلاوه نیرو جهت قرائت در صحن علنی مجلس و با هدف برطرف مسائل پیش روی استان خوزستان تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نموده ام.

آوایی بیان داشت: بحران بی آبی امسال خوزستان نشان داد این استان نه تنها آب کافی ندارد، بلکه به شدت با کمبود آب روبرو بوده و ضروری است نسبت به لایروبی رسوب های پشت سد دز و بعلاوه سد تنظیمی دز که حجم زیادی از مخازن را اشغال نموده است و بعلاوه بازسازی شبکه آبیاری دز اقدام گردد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش 70 درصدی محصولات کشاورزی در پس خشکسالی، اعتبار لازم برای جبران خسارت ها تخصیص یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 70 درصدی محصولات کشاورزی در پس خشکسالی، اعتبار لازم برای جبران خسارت ها تخصیص یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید