مهمترین چیز تماشا نتیجه کار و عملکرد شاگردانم است

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، ویکتور کوزنتسوف مربی 80 ساله کشتی فرنگی روسیه که از وی به عنوان مربی افسانه ای کشتی فرنگی روسیه نام برده می گردد و مربی قهرمانان بزرگی همانند الکساندر کارلین و رومن ولاسوف بوده، گفت: در ورزش همواره چیزی برای کار کردن وجود دارد و یک مربی همواره می تواند مواردی را به کشتی گیرش منعکس کند.

مهمترین چیز تماشا نتیجه کار و عملکرد شاگردانم است

وی در خصوص عملکرد رومن ولاسوف قهرمان دنیا و المپیک اضافه کرد: از نظر من سال جاری، اجرای رومن ولاسوف، کمی متفاوت تر از آن چیزی بود که انتظار داشتیم با این حال طلای وی در مسابقات دنیای نروژ برترین هدیه او برای من است. از سال 2006 هر پنج سال یک بار یک هدیه پیروزمندانه به من می دهد و فقط این باقی می ماند که همه شاگردانم را جمع کنم تا هشتادمین سال زندگی ام را جشن بگیریم.

وی توضیح داد: من همواره استعداد او را دیده ام و پتانسیل هایش را بالا می دانستم اما در کنار مبارزه روی تشک، نبرد دیگری هم وجود دارد. من رومن را از دیرباز می شناسم و از بسیاری از کاستی های او به خوبی آگاهم و وظیفه ام حفظ او از هر دشواری و سختی بوده است. ولاسوف اگر تمام دستورالعمل های من را به دقت دنبال می کرد، مبارزه برای او بسیار ساده تر می شد، با این حال در طول این 10 سال همه چیز به آرامی پیش نرفت. اما هر ورزشکاری داستان خود را دارد و نتایج روی تشک مشخص نماینده است.

وی ادامه داد: نکته اصلی در کشتی گرفتن نتیجه است، کشتی گیران با یکدیگر متفاوت هستند و این وظیفه مربی است که نقاط ضعف و قوت او را آشکار کند و با کار خود بر روی یک کشتی گیر ثابت کند که آن کشتی گیر برترین است. در کشتی فرنگی بسیاری از چیزها تغییر نموده است، حتی قوانین، بسیاری از مبارزات ولاسوف به سرعت به انتها می رسد، در 10 سال گذشته تغییرات چشمگیری در قوانین اتفاق افتاده است اما اگر یک کشتی گیر بر روی تشک تسلط داشته و به خود مطمئن باشد حتماً مبارزات خوبی را به نمایش می گذارد و از آن کشتی لذت خواهید برد.

وی در خصوص چگونگی آشنایی با ولاسوف یادآور شد: وقتی من او را دیدم 10 ساله بود اما در جوانی خود را نشان داد و با وجود اینکه وزن او از سبک وزن به میان وزن تغییر کرد اما مبارزه او به همان شکل به جای مانده است.

مربی الکساندر کارلین فرنگی کار افسانه ای روس در خصوص جالب ترین مورد در دوره 60 ساله مربیگری اش تاکید نمود: من به صراحت خواهم گفت اگر تجربه کار با ولادمیر زوبکوف را نداشتم (دارنده 4 مدال طلای دنیا)، کارلین را نداشتم و اگر من خودم مرحله خاصی را در ورزش بعنوان کشتی گیر طی ننموده بودم، زوبکوف را هم نداشتم. اینها همه تجربه است. البته من به علت مصدومیت زودتر به مربیگری روی آوردم.

ویکتور کوزنتسوف گفت: به این درک رسیدم که چه نوع ورزشکارانی را باید جذب نمایند و این کشتی گیران چه ویژگی هایی باید داشته باشند تا بتوانند در کشتی به اوج برسند، ولادمیر زوبکوف قبل از کشتی، حرکات آکروباتیک انجام می داشت و بدن وی هماهنگی لازم را داشت و به سرعت بر تکنیک ها تسلط یافت. او به سرعت آغاز به موفقیت کرد اما وقتی که به ارتش پیوست من دیگر نتوانستم از وی پشتیبانی کنم.

پیشکسوت کشتی روسیه گفت: در کشتی باید در پی استعدادها بگردید اما برای من جالب تر و مهم این است که نتیجه کار و دستاوردهای شاگردانم را ببینم.

وی در خصوص برترین قوانین برای کشتی کلاسیک در طول تاریخ اظهار داشت: بیایید اول با زمان آغاز کنیم، در یک مبارزه چقدر طول می کشد تا قوی ترین ها شناسایی شوند؟ زمانی که ما مبارزه می کردیم کشتی 12 دقیقه طول می کشید اما به نر من با توجه به فرمت معمول مسابقات، مبارزه 6 دقیقه ای طبیعی است و 6 دقیقه زمان کافی است برای متقاعد کردن همه که شما قوی تر هستید.

کوزنتسوف در خصوص یکی از قوانین کشتی فرنگی انتقاداتی کرد و توضیح داد: هنگامی که امتیاز 1 بر 1 می گردد، خیلی چیزها به داروها بستگی دارد و این خوب نیست. اما من می خواهم بگویم که شما باید بجنگید و به خودتان تکیه کنید نه تصمیم گیری داوران، اینکه شما بتوانید در سرپا تکنیک اجرا کنید خیلی مهم است و باید بدانید که شانسی برای اجرای تکنیک در حالت خاک دارید یا نه، ابته به نظرم قوانین امروزی کاملاً کافی هستند.

وی در خصوص قوانین وزن کشی توضیح داد: اینکه دوبار وزن کشی کنید طبیعی است چراکه شما باید در همان وزن مبارزه کنید و مهم نیست حریف شما وزن کم می نماید یا نه، مهم این است که شما تمام زیبایی مبارزه را نشان خواهید داد.

ویکتور کوزنتسوف در انتها در خصوص برنامه هایش در 80 سالگی گفت: مبارزات کشتی هنوز روی تشک ادامه دارد و من با 80 سال سن و یک دوره مربیگری طولانی توصیه های خود را به کشتی گیران می کنم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مهمترین چیز تماشا نتیجه کار و عملکرد شاگردانم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین چیز تماشا نتیجه کار و عملکرد شاگردانم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید