معافیت گمرکی ماشین آلات موردنیاز بخش تولید

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، رئیس سازمان صمت البرز گفت: واردات ماشین آلات خط تولید موردنیاز واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی از پرداخت حقوق ورودی گمرک معاف است.

معافیت گمرکی ماشین آلات موردنیاز بخش تولید

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه آنلاین به نقل از وبلاگ آموزش شبکه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: به منظور حمایت از تولید در سال جهش تولید، واردات ماشین آلات خط تولید که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران، موردنیاز واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز باشد، با استناد به ماده 119 قانون امور گمرکی از پرداخت حقوق ورودی معاف است.

رامین ربیعی درباره کم و کیف این معافیت اضافه کرد: ماشین آلات خط تولید در مراحل بهره برداری و پس ازآن مشمول معافیت می شود و همچنین تجهیزات اصلی و جانبی خط تولید، انواع قالب، ابزارآلات مخصوص و ملزومات سرمایه ای خط تولید، مشمول معافیت بوده و صرفاً اجزا و قطعات یدکی و مواد مصرفی مشمول معافیت نمی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: چنانچه برای ماشین آلات مورداستفاده خط تولید با قید عبارت مستعمل مجوز صادر شود، در این بخش نیز اقدامات لازم در خصوص معافیت انجام می شود.

او اضافه کرد: ماشین آلات کمکی خط تولید که اکثراً حالت انحصاری دارند به همراه ماشین آلات خط تولید که به تعداد متعارف واردشده اند نیز مشمول این معافیت می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "معافیت گمرکی ماشین آلات موردنیاز بخش تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت گمرکی ماشین آلات موردنیاز بخش تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید