مرکز توسعه خواهرشهر های ایران برای مهار کرونا چه می نماید؟

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، علیرضا رجایی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مرکز توسعه خواهرشهر های ایران، به اقدامات این مرکز در دوران شیوع گسترده کرونا اشاره و بیان نمود: ما با سفارتخانه های کشور های دیگر و شهرداری ها مکاتباتی داشتیم و در قالب این مکاتبات تأکید کردیم مقوله کرونا بلایی است که همه را فرا می گیرد و اولین و آخرین اتفاق فراگیر دنیا نیست. ما در آینده حتماً با معضلات، مسائل و بیماری های مختلف روبرو خواهیم شد. پس بهتر است کشور ها به جای تمامیت خواهی یا مرز کشیدن، خود را شهروندی دنیای بدانند و درد هر کشور را منحصر به آن کشور ندانند؛ لذا اگر کشور ها به جای درمان به سمت پیشگیری و یاری به مدیریت مسائلی چون شیوع گسترده ویروس کرونا بروند، در آینده شاهد شکل گیری همبستگی دنیای خواهیم بود و در عمل رویارویی با مسائل، مسائل، بلایای طبیعی و امراض خیلی راحت تر می گردد.

مرکز توسعه خواهرشهر های ایران برای مهار کرونا چه می نماید؟

او اضافه کرد: هم اکنون ارتباط خواهرشهر ها برای حل معضل فراگیری ویروس کرونا شکل گرفته و نهادینه شده است. حکومت ها نیز تا اندازه ای باید به ما یاری نمایند. امروز با توجه به حجم آسیب ناشی از کرونا به همه ابعاد زندگی بشر، جهان به دنبال مهندسی جدیدی برای دوره پساکروناست. پساکرونایی که بتواند خودش را در مقابل مسائلی چون شیوع گسترده ویروس کرونا ایمن کند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مرکز توسعه خواهرشهر های ایران گفت: امروز کشور های ابرقدرت مدعی هم در زمینه پیشگیری از کرونا جامانده اند. ناتوانی و کم توانی کشور ها در مقابل کووید 19 باعث شده است، شبکه سازی، سازمان دهی و نهادینه شدن تجربه ها به سختی پیش برود. کشور ها در کوشش هستند که با در پیش دریافت جهت های مختلف به واکسن ویروس کرونا برسند و هنوز در این زمینه به نتیجه واحدی نرسیده اند.

رجایی بیان نمود: ما بحث وحدت در مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از مسائل و مسائل فراگیر آینده را در کشور های همسایه همچون افغانستان دنبال می کنیم و بیشتر کشور ها در صدد ایجاد این وحدت هستند؛ اما ایجاد آن موقع بر است. بنابراین به رغم اقدامات مختلف در راستای کنش گری و مشاهده نتایج آن در ارتباطات حکومتی، هنوز آنچنان که باید و شاید در این زمینه پیروز نبودیم.

سمن ها را جدی بگیرید

او از دولت خواست سمن ها را جدی بگیرد و خدمات مربوط به بحث های پیشگیرانه ای همچون جلوگیری از توسعه ویروس کرونا را به سمن ها واگذار کند تا اقبال کشور در مقابله با بلایایی چون شیوع گسترده کووید 19 بیشتر گردد؛ زیرا مراکزی چون شرکت توسعه خواهرشهر های ایران می توانند از ظرفیت ادیان و مذاهب و جریانات مختلف جهان، ایرانی ها و دوستان خارج از کشور یاری بگیرند و در عمل بار بزرگی را از دوش مردم بردارند.

باشگاه وبلاگ آموزش شبکه

منبع: گردشبان

به "مرکز توسعه خواهرشهر های ایران برای مهار کرونا چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز توسعه خواهرشهر های ایران برای مهار کرونا چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید