خبرنگاران دستیابی به سلامت بر پایه همکاری های بین بخشی راسخ است

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس اداره تامین و ارتقا سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دستیابی به سلامت بر پایه همکاری های بین بخشی پایدار است، گفت: اگر همکاری بین بخشی بین اعضای مختلف وجود نداشته باشد به طور قطع دستیابی به سلامت را متصور نخواهیم بود.

خبرنگاران دستیابی به سلامت بر پایه همکاری های بین بخشی راسخ است

دکتر رامین رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ آموزش شبکه اضافه نمود: مقوله نظام سلامت طیف گسترده ای از نظر معنوی، اجتماعی دارد اما متاسفانه ساختارهای نظام سلامت در بهترین حالت و حتی در توسعه یافته ترین کشورها قدرت تامین بخشی از مسائل مربوط به سلامت را دارند.

او گفت: جهان سالهاست که متوجه شده تضمین 75 درصد از مقوله سلامت در اختیار ساختارهای دیگری در جامعه است که این ساختارها اگر نقش خود را به خوبی ایفا ننمایند نظام سلامت در هیچ کشوری پیروز نخواهد بود.

وی گفت: ما باورهای مذهبی و اعتقادات اخلاقی در جامعه داریم که خیرات و بانی خیر شدن را ارزشمند می دانیم و به طور قطع خیرین در مشارکت برای ارتقای سلامت بایدآگاهانه، داوطلبانه و متعهدانه فعالیت های خود را ادامه دهند و ساز و کارها و نهادهایی که می خواهد برای ارتقای سلامت و ظرفیت های اجتماعی بهره بگیرند باید آنها را توانمند نمایند که توانمندی ختم به ارتقا سلامت شود.

رییس اداره تامین و ارتقا سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه توضیح داد: برای مهیا شدن در سلامت باید چهار رکن مشارکت مردم، عزم، همت و تعهد سیاست گذاران، همکاری های بین بخشی و عدالت در توزیع خدمت را کنار هم قرار دهیم و بدون این عناصر سلامت امکان پذیر نیست.

رضایی اضافه نمود: در زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه در سال 96 بیش از 66 مرکز بهداشتی، درمانی ویران شده توسط خیرین ساخته شد، همچنین با استفاده از ظرفیت های اندیشمندان جامعه با یاری شرکت های دانش بنیان کارگاه های فراوری وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش راه اندازی و متعاقبا اقلام فوق توزیع شد.

او گفت: هزینه خریداری مقدار زیادی تجهیزات برای بیماری های سرطانی، درمان ناشنوایی و پیوند حلزون گوش حمایت های اثربخشی بود که توسط خیرین استان اجرا شده است.

وی اضافه نمود: همچنین خیرین در راستای خرید دستگاه های پی سی آر برای تست در زمان کرونا اقدامات موثری را انجام داده اند.

وی تاکید نمود اگر بضاعت و همیاری خیرین در این بحران های اتفاق افتاده نبود به طور قطع حوزه سلامت آسیب های بیشتری متحمل می شد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 18 بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان های گلستان، فارابی و شهدا بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار تخت در 18 بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دستیابی به سلامت بر پایه همکاری های بین بخشی راسخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستیابی به سلامت بر پایه همکاری های بین بخشی راسخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید