اپل برای معرفی هر قابلیت نو دوربین آیفون از 3 سال جلوتر برنامه ریزی می نماید

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، اپل مدتی قبل از آیفون های تازه خود رونمایی کرد که با وجود شباهت های بی تعداد به نسل قبل، در بخش دوربین بهبودهای درخور توجهی داشتند. در واقع این شرکت موفقیت همیشگی دوربین آیفون را مدیون تیم توسعه دهنده آن است که طبق ادعای مدیر ارشد بخش دوربین اپل، برای معرفی هر ویژگی تازه حدود 3 سال زمان صرف می نمایند.

اپل برای معرفی هر قابلیت نو دوربین آیفون از 3 سال جلوتر برنامه ریزی می نماید

گراهام تاون سند، مدیر ارشد بخش مهندسی سخت افزار دوربین اپل، در مصاحبه با مجله GQ اظهار داشت تیم توسعه دوربین محصولات این شرکت، پیش از معرفی هر ویژگی نو تقریبا 3 سال برای آن موقع صرف می نماید؛ زیرا این همان زمانی است که برای سخت افزار صرف می نمایند.

او در ادامه با ارائه مثالی شرح می دهد: برای مثال، سنسور در این زمان معین می شود و پردازنده A15 Bionic هم حاضر است. این زمانی است که ما صحبت با جان (جان مک کورمک، مدیر ارشد بخش مهندسی نرم افزار دوربین اپل) را آغاز می کنیم و تجربه هایی را که در پیشان هستیم را پیش بینی می کنیم. معینا، زمانی که ما لنزهای فوق عریض را طراحی کردیم، به سمت ارائه تصاویر ماکرو رفتیم.

تاون سند فردی است که مسؤولیت تأمین قطعات سفارشی برای لنز دوربین آیفون های اپل را بر عهده دارد و بعلاوه باید معین کند ابعاد دوربین ها چقدر و بیرون زدگی آن ها از بدنه چگونه باشد.

در سوی دیگر، مک کورمک فعالیت های پشت صحنه را بر عهده دارد. او هم در مصاحبه با GQ حاضر بود و شرحاتی را درباره جنگی که بین فراوری نمایندگان گوشی های هوشمند در بخش دوربین به راه افتاده است ارائه کرد.

جان مک کورمک معتقد است که تمایل ما برای ضبط کردن دنیای اطرافمان به زمان نقاشی های روی دیواره غارها در دوره ماقبل تاریخ برمی شود.

هدف اپل این است که هنگامی که پای عکاسی در میان است، عکاس بدون نگرانی درباره شرایط نوری محیط یا احتیاج به فعال و غیرفعال کردن چیزی، آیفون خود را بردارد و عکاسی را آغاز کند. این همان چیزی است که مک کورمک هم به آن اشاره می نماید. حتی کایان درنس، مدیر ارشد بخش بازاریابی جهانی آیفون هم چنین هدفی را تأیید می نماید.

درنس می گوید همواره ذهنشان مشغول این موضوع است که اگر کاربر یک عکاس حرفه ای نباشد، اما عاشق عکاسی باشد، چطور می توان عکاسی را برای او آسان کرد؟

نشانه هایی از این تفکرات را می توان در زمان معرفی ویژگی های دوربین آیفون 13 مشاهده کرد که از کوشش اپل برای جلب توجه فیلم برداران حرفه ای به استفاده از دوربین آیفون های نوش حکایت داشت و در عین حال، کوشش می کرد تا کاربران معمولی هم خود را در قامت کارگردانان برنده اسکار حس نمایند.

مک کورمک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استفاده کاربران حرفه ای از دوربین آیفون می گوید که این یک فرصت عالی است؛ اما معتقد است چیزی که مهم تر است، این است که ببیند یک نوجوان 15 ساله در خیابان با همین تکنولوژی چگونه کار می نماید.

او در ادامه می گوید اینکه بتواند چیزی که کاترین بیگلو (کارگردان برنده اسکار) را به وجد می آورد را تا حدی ساده سازی کند که برای هر کسی قابل استفاده باشد و بتواند داستان منحصربه فرد خود را با آن به تصویر بکشد، برایش مانند به دست آوردن جام مقدس است.

یکی از مثال های این سیاست مدیران بخش دوربین اپل را می توان در قابلیت نو Cinematic Mode آیفون 13 مشاهده کرد. در این حالت می توان فوکوس را بین فردی که در صحنه حضور دارد و فردی که در پس زمینه است جابه جا کرد. به لطف چیپ A15 Bionic می توان این حالت را در لحظه فیلم برداری و یا پس از آن هم استفاده کرد.

تیم توسعه دوربین اپل هر سال برای بهبود دوربین ها فشار زیادی را تحمل می نمایند

حال که از Cinematic Mode گفتیم، بد نیست به گفته های مک کورمک درباره نحوه توسعه این ویژگی هم اشاره کنیم که آن را قدم برداشتن در یک فرایند طولانی با جاده های طوفانی بسیار توصیف می نماید؛ فرایندی که مانند هر تغییر عمیق دیگری به زمان احتیاج دارد.

او می گوید که تیم آن ها فقط در پی عمق تک تک فریم ها نبوده است، بلکه در پی چیز دیگری با نام ثبات موقتی هم بوده اند. ثبات موقتی که شاید یک ترکیب متناقض به نظر برسد، در واقع حالتی است که تیم توسعه دوربین اپل در هنگام جابه جایی بین فریم هایی با سوژه های متحرک، از نبود مسائل بصری در گوشه های تصویر و چیزهای این چنینی مطمئن می شوند.

هر سال، تیم توسعه اپل برای بهبود دوربین ها و بعلاوه اضافه کردن ویژگی های نو به دوربین آیفون، فشار زیادی را متحمل می شوند. آیفون 13 را در نظر بگیرید که به جز ناچ کوچک تر و محل قرار گیری لنز ها، هیچ تغییر چشمگیری نسبت به نسل قبل ندارد و این یعنی تنها برگ برنده اپل دوربین های بهبود یافته و باتری هایی با ظرفیت بالاتر هستند.

تاون سند می گوید برای انگیزه دادن به تیم خود هر سال به آن ها شرح می دهد که مسؤولیت قابل توجهی به آن ها واگذار شده است. دلایل بسیاری وجود دارند که مردم آیفون را انتخاب می نمایند، اما تیم توسعه دوربین این افتخار را دارد که به آن ها یاری کند لحظاتی را که ممکن است هیچ گاه تکرار نشوند به ثبت برسانند.

او می گوید که هرگز در پی غیرممکن ها نیستند، بلکه از تیم توسعه دهنده دوربین می خواهند هر سال برترین خود را ارائه نمایند. تاون سند مدعی است در طول 10 سال گذشته، اپل به پیشرفت های زیادی در بخش دوربین دست یافته، اما استراحتی برای او و تیمش وجود ندارد!

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل برای معرفی هر قابلیت نو دوربین آیفون از 3 سال جلوتر برنامه ریزی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای معرفی هر قابلیت نو دوربین آیفون از 3 سال جلوتر برنامه ریزی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید