صنایع دستی

برپایی نمایشگاه پیکره های تلفیقی سفال و چوب

خبرگزاری خبرنگاران-نمایشگاه پیکره های تلفیقی سفال و چوب در ساختمان مرکزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپاشد.

9 اردیبهشت 1401

350 مدرسه فنی و حرفه ای آماده اجرای طرح بوم مدرسه

تهران (پانا) - نشست برنامه ویژه مدرسه (بوم) با حضور رئیس سازمان پژوهش، مدیر اجرایی طرح بوم، معاون برنامه ریزی درسی و فراوری بسته های تربیت و یادگیری و تنی چند از دست اندرکاران این طرح برگزار گردید.

6 بهمن 1400

ناشنوایی که استادکار صنایع دستی شد

حسین درویشی تنها استادکار ناشنوای صنایع دستی در استان اصفهان است که برای هنرمندان رشته های مختلف ظروف مورد نیازشان را می سازد.

22 مهر 1400

گام بلند 5 شرکت دانش بنیان برای توسعه فناوری واقعیت مجازی درکشور

فناوری واقعیت مجازی کاربردهای فراوانی دارد. از این مفهوم در حوزه های علمی، فرهنگی، آموزشی، تجارت پزشکی و سلامت استفاده می نمایند.

29 تیر 1400

ضرورت مشارکت اصناف در توسعه مدیریت شهری کرمان

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به نقش تاثیرگزار اصناف در دوره های تاریخی کرمان گفت: بیش از 30 هزار واحد صنفی در کرمان وجود دارد که اگرچه به طور غیررسمی در اداره امور شهر داشتند،اما نیازمند برنامه مدون برای ارائه نظرات و مشارکت...

28 خرداد 1400

هگمتانه با افق 20 ساله

اولین روز زمستان امسال گزارشی با عنوان جهان محروم از هگمتانه در همین صفحه منتشر شد؛ گزارشی که از دغدغه فعالان میراث فرهنگی در خصوص حفظ ونگهداری برخی آثار تاریخی استان همدان حکایت می کرد.

5 اسفند 1399

سرپرست معاونت صنایع دستی استان البرز معرفی گردید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز طی حکمی، سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل را منصوب کرد.

18 مهر 1399

ابلاغ مراتب ثبت ملی 16 اثر فرهنگی تاریخی به استاندار همدان، ثبت ملی 15 تپه و محوطه تاریخی تویسرکان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه های جداگانه به استاندار همدان مراتب ثبت 13 تپه، 2 محوطه باستان شناختی و یک حمام تاریخی را ابلاغ کرد.

31 شهریور 1399

پیشرفت فیزیکی 80درصدی موزه سفال روستای تخته در کردستان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از پیشرفت فیزیکی 80درصدی موزه سفال در روستای تخته اطلاع داد.

16 شهریور 1399

نیمه تمام ماندن پروژه های گردشگری مازندران به خاطر تسهیلات بانکی

ایرنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، نیمه تمام ماندن پروژه های گردشگری مازندران به خاطر تسهیلات بانکی بچشم می خورد.

27 مرداد 1399

پیگیر تخصیص اعتبار جبران خسارت به بازارچه صنایع دستی معبد هندوها هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: پیگیر تخصیص اعتبار جبران خسارت بازارچه صنایع دستی معبد هندوها هستیم.

1 مرداد 1399

سفر به رامسر؛ پناهگاه علاقمندان به سفر در طبیعت

رامسر یکی از سرسبزترین و زیباترین شهرهای استان مازندران است که از شرق به تنکابن، از غرب به جلگه رودسر، از جنوب به کوه های البرز و از شمال به دریای خزر می رسد. تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد رامسر و همینطور نزدیکی به جنگل و دریا و طبیعت فوق العاده...

13 تیر 1399

بخش های جدید فرهنگی به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی الحاق شد

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده در سال 99 چند بخش جدید فرهنگی به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی الحاق می شود که در ماندگاری بیشتر گردشگران نقش مهمی خواهد داشت.

22 خرداد 1399

اعضای باند حفاران غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای یک باند حفاران غیرمجاز در یکی محوطه های باستانی این استان شناسایی شدند.

21 خرداد 1399

شرکت 1594 نفر در دوره های توانمندسازی فعالان گردشگری هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: طی سال گذشته، 1594 نفر در دوره های توانمندسازی ویژه فعالان گردشگری در استان شرکت کردند.

11 خرداد 1399

وام 12 درصدی نه تنها یاری کننده نیست بلکه حکم جریمه را دارد

خبرنگاران: رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: وام 12 درصدی نه تنها به صنعت گردشگری ایران یاری نمی کند که حکم جریمه را برای آن دارد. با این شرایط، گردشگری تا یک سال دیگر هم نمی تواند درآمد ارزی برای کشور فراوری کند.

10 خرداد 1399

بهترین مناطق گردشگری در ایران با کمترین هزینه در نوروز 95

در ایام نوروز که اوج سفرهای مردم به شهرهای مختلف ایران شروع می گردد انتخاب مقصد مناسب که هم خاطره انگیز باشد و هم هزینه زیادی در بر نداشته باشد می تواند لذت مسافرت را دو چندان کند.بهترین مناطق گردشگری در ایران را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

5 خرداد 1399

معرفی غذاهای محلی بوشهر در فضای مجازی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: همزمان با پویش مردمی در خانه بمانیم، غذاهای محلی بوشهر که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند، معرفی می شود.

31 اردیبهشت 1399

دهیاران اتفاقات مشکوک در نزدیکی بناهای تاریخی تهران را گزارش دهند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: دهیاران و معتمدین محلی در شرایط کنونی و با توجه به کاهش ترددها در سطح استان، اتفاقات و رفتارهای مشکوک اشخاص در نزدیکی بناهای تاریخی و محوطه های باستانی را به یگان حفاظت و معاونت میراث فرهنگی...

30 اردیبهشت 1399

چرا قدیمی ترین کمپانی های دنیا در ژاپن وجود دارند؟

در ژاپن قدمت بیش از 33 هزار کسب و کار به بیش از 100 سال می رسد. چگونه این مشاغل و کمپانی ها زنده مانده اند و این فرایند برای آینده ژاپن چه معنایی دارد؟

22 اردیبهشت 1399
تعداد: (22)