10 فیلم ترسناک غیر اورجینال که محبوبیت زیادی کسب کردند

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، فزونی یک داستان را همواره نمی توان با اورجینال بودن آن سنجید. در حقیقت، بعضی از فیلم های ترسناک در حالی که غیر اصیل قلمداد می شوند، محبوبیت زیادی پیدا می نمایند. برای هر فیلم پیروز پرفروش و ترسناک، معمولا بعضی کپی های ارزان به منظور سودآوری ساخته می گردد.

10 فیلم ترسناک غیر اورجینال که محبوبیت زیادی کسب کردند

این موضوع منجر به فراوری فیلم هایی مانند آتلانتیک ریم (Atlantic Rim)، آبراهام لینکلن علیه زامبی ها (Abraham Lincoln VS Zombies) و غیره شده است که معمولا مستقیما به فیلم تبدیل می شوند یا به کانال SyFy وارد می شوند.

  • 15 فیلم ترسناک که هرگز نباید تنها ببینید
  • 15 فیلم پرسود تاریخ سینما که صاحبانشان را ثروتمند کردند
  • بهترین فیلم های ترسناک سال 2018 که نباید از دست بدهید

به ازای هر چند فیلم کم ارزش و خنده دار، در واقع یکی دو نمونه وجود دارد که کوشش های بیشتری برای آن ها صورت گرفته است. ممکن است این فیلم ها غیراصل باشند اما حداقل می توانند سرگرمی مناسبی را فراهم نمایند.

1. تاریک مطلق (Pitch Black)

تاریک مطلق یکی از فیلم های علمی-تخیلی اوایل دهه 2000 است. این فیلم اولین قسمت از سه گانه ریدیک بود و آن چنان که شایسته اش بود مورد توجه قرار نگرفت. تاریک مطلق فیلمی است که به شهرت وین دیزل یاری زیادی کرد.

موضوع این فیلم درباره گروهی از افراد است که در آینده ای دور روی یک سیاره بیگانه سقوط می نمایند. وقتی خورشید غروب می نماید، همه چیز خونین و تاریک می گردد. شخصیت ریچارد بی.ریدیک با بازی ون دیزل چنان دلخواه هواداران نهاده شد که دو دنباله از این فیلم هم ساخته شد. اول این که فیلم از لحاظ وجود موجودات خطرناک اصلی فیلم معروف به بیورپترها (موجودات فضایی ترسناک فیلم)، به وضوح از فیلم هایی مانند بیگانه (Aliens) الهام گرفته است. دلیل این هم آن است که خالق ریدیک، دیوید توهی، تاریک مطلق را از فیلم نامه ای که برای Alien 3 نوشته، برداشت نموده است.

2. نهنگ قاتل (Orca)

فیلم آرواره ها اولین فیلمی بود که به عنوان فیلمی پرفروش هیاهو کرد و یکی از نمادین ترین فیلم های ساخته شده است. بنابراین پس از اکران آرواره ها، فیلم های زیادی از جمله پیرانا (Piranha)، شاخک ها (Tentacles) و حتی سایر فیلم هایی که به نوعی مرتبط با کوسه ها بودند، از آن تقلید کردند.

نهنگ قاتل که بر اساس کتابی با همین عنوان ساخته شد، فیلمی از همین سری بود که شهرت خوبی نیافت. در این فیلم، به جای اینکه یک حیوان قاتل به طور تصادفی انسان های بی گناه را بکشد، ماجرای یک انتقام روایت می گردد. در این داستان همسر و کودک یک نهنگ توسط یک شکارچی به قتل رسیدند که این اتفاق منجر به ادامه یک قتل عام شد؛ کشتن همه کسانی که با شکارچی متخلف در ارتباط بودند. گرچه فیلم، کلاسیک نبود اما به دلیل کپی از فیلم آرواره ها آن هم با تغییراتی بسیار خلاقانه، هواداران زیادی پیدا کرد.

3. ضبط (REC)

وقتی فیلم پروژه جادوگر بلر (The Blair Witch Project) به سینماها آمد، جهان را به وحشت انداخت. در سال 2007، یک فیلم اسپانیایی معروف به ضبط کوشش کرد همان کار را با تهدید موجودی زامبی مانند در داخل یک آپارتمان در حالی که کسی در تمام مدت فیلم برداری می نماید، انجام دهد. آرئی سی در واقع به چنان پیروزیتی تبدیل شد که چندین دنباله همراه با اقتباسی آمریکایی معروف به قرنطینه (Quarantine) دریافت کرد. قرنطینه نتیجه زمانی بود که فیلم هایی مانند فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity) باعث شدند سبک ترکیبی فوتیج اوج بگیرد.

4. سقوط (The Descent)

در سال 2005، دو فیلم درباره افراد گمشده در غاری ناشناخته و وجود هیولا در آن غارها فراوری شد. هر دو دقیقا در یک ماه بیرون آمدند. یکی از آن ها یک فیلم تیاتری با بودجه هنگفت به نام غار بود در حالی که دیگری فیلمی ساخته شده به طور مستقل توسط نیل مارشال با نام سقوط بود.

اگرچه سخت است که بگوییم کدام فیلم نسبت به دیگری بهتر بود، اما در واقع این فیلم نیل مارشال است که پیروز تر ظاهر شد.

5. مزاحم (Intruder)

در دهه 1980، ژانر اسلشر (سلاخی) با تقلید از فیلم هایی مانند هالووین (Halloween) که این ژانر در آن ها به خوبی انجام گرفته بود، به اوج خود رسید. مزاحم از همین سری فیلم ها بود که سکانس های اسلشر آن کمتر و دارای اندکی چاشنی طنز بود. اگر بخواهیم درباره خلاصه داستان فیلم بگوییم این است که کارگران اواخر شب در یک فروشگاه پس از اتمام زمان کاری توسط یک شرور اسرارآمیز مخفیانه تعقیب می شوند.

حضور ستاره مهمان بروس کمپبل و خود سم ریمی نشان می دهد که مزاحم یک فیلم خاص است. نوعی اسلشر که با وجود داشتن صحنه های کمدی، بیننده را به هیجان می آورد. با گذشت سال ها، مزاحم به عنوان فیلمی ارزشمند که نادیده گرفته شده شناخته می گردد.

6. ستاره عمیق ششم (DeepStar Six)

بعد از فیلم ورطه (The Abyss) از جیمز کامرون، اواخر دهه 1980 چندین فیلم ترسناک در لوکیشن اعماق دریا ساخته شد. فیلم هایی مانند Leviathan و The Rift از این قبیل بودند اما هیچ یک پیروزیت ستاره عمیق ششم را کسب نکردند. در اصل، این فیلم همان بیگانه ریدلی اسکات است اما در انتهای اقیانوس با یک هیولای عظیم از خانواده سخت پوستان که خدمه را دنبال می نماید.

این هیولا در عین غیراورجینال بودن، یک ایده منحصر به فرد برای آن موقع است و بعضی از کشتارها هنوز در یاد مانده است. همچنین کوشش می گردد به شخصیت ها عمق بیشتری نسبت به ذهنیت شما از یک اسلشر داده گردد. ستاره عمیق ششم در هنگام اکران مورد لطف قرار نگرفت اما طی سال های بعد هواداران خود را پیدا کرد و حتی الهام بخش فیلم هایی مانند زیرآب (Underwater) نیز شد.

7. خانه 1000 جنازه (House Of 1000 Corpses)

راب زامبی به عنوان یک فیلم ساز به دلیل سبک جنجالی، مبتذل و همراه با ریزه کاری در آثارش، فیلم سازی هنجارشکن به حساب می آید. مردم می توانند هم زمان فیلم هایش را دوست داشته باشند یا از آن متنفر باشند و مطمئنا درباره اولین کارگردانی وی چنین است. خانه 1000 جنازه گروهی از افراد را در یک سفر جاده ای نشان می دهد. آن ها در نهایت از مکانی ناشناخته سر در می آورند و یک خانواده عجیب آن ها را برای شکنجه و کشتار به گروگان می گیرند.

آیا این داستان آشنا به نظر می رسد؟ دلیل این امر این است که راب زامبی در فراوری خانه 1000 جنازه تقریبا در بسیاری جوانب از جنایات اره برقی تگزاس (The Texas Chainsaw Massacre) الهام گرفته است. این فیلم هواداران خود را داشت و در نتیجه، راب زامبی یک سه گانه کامل از آن ساخت.

8. سربازان سگی (Dog Soldiers)

سربازان انگلیسی در حالی که گرگینه های خون خوار قصد ورود به داخل خانه ای کوچک را دارند در آن سنگر گرفتند. نیل مارشال کارگردان این فیلم آشکارا اعتراف کرد که ایده فیلم سربازان سگی از فیلم شب مردگان زنده (Night Of The Living Dead) و چندین فیلم دیگر گرفته شده است.

خوشبختانه، این امر منجر به این شد که سربازان سگی اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در رابطه با گرگینه ها شناخته گردد. با وجود بودجه بسیار ناچیز، سربازان سگی یک فیلم اکشن-ترسناک عالی است که در دوره ای که فیلم های گرگینه ای در حال فراموشی بودند، بسیار عالی بود.

9. آدینه سیزدهم (Friday The 13th)

بله، یکی از پیروز ترین سری فیلم های ترسناک که تا به امروز ساخته شده در واقع یک کپی بوده است. این کپی برداری از اولین صحنه از فردی در حال قتل یک دختر نوجوان تا بسیاری از جنبه های دیگر در فیلم مشهود است. به آدینه سیزدهم اورجینال بودجه ای حتی کمتر از بودجه هالووین اختصاص داده شد. البته پیشینه ای ایجاد شد و یازده فیلم دیگر در این سری از جمله فیلم کابوس در خیابان الم (Nightmare On Elm Street) ساخته شد.

10. دریاچه آرام (Lake Placid)

فیلم آرواره ها (Jaws) را بردارید، آن اتفاق را در یک دریاچه تصور کنید و تمساح را جایگزین کوسه کنید؛ نتیجه آن فیلم دریاچه آرام است. یک کمدی ترسناک که در آن موجودی مرموز در دریاچه ای در ماین در حال کشتار است. به نظر می رسد یک تمساح بیست متری افرادی نظیر بیل پولمن، الیور پلت، بریجت فوندا و برندن گلیسون را گردهم آورده است.

دریاچه آرام با جلوه های ویژه عالی اجراشده توسط استن وینستون، بازیگرانی متعهد، و تعادلی خوب در کمدی و وحشت، در آن موقع کاملا مورد توجه نهاده شد و یادآور فیلم های هیولا محور شد .

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 فیلم ترسناک غیر اورجینال که محبوبیت زیادی کسب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم ترسناک غیر اورجینال که محبوبیت زیادی کسب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید